مختارنامه این بار با روایت‌هایش به تلویزیون می‌آید

 

مستند «روایتی از مختارنامه» با هدف بررسی مراحل تحقیقات تاریخی، نقش‌ها، چگونگی طراحی دکور، گریم شخصیت‌ها و … در مرحله پیش تولید قرار دارد.

به گزارش آکادمی هنر، در قالب یک مستند ۹۰ دقیقه‌ای به کارگردانی امیرحسین ماکویی و تهیه کنندگی محمدکاظم بیات مستند روایتی از مختارنامه ساخته و از شبکه اول سیما پخش خواهد شد.



امیر حسین ماکویی (کارگردان مستند سینمایی «روایتی از مختارنامه») درباره موضوع ساخت این مستند گفت: قرار است این مستند به چگونگی تحقیقات تاریخی، نقش‌ها، چگونگی طراحی دکور، گریم شخصیت‌ها بپردازد. ضمن آنکه تلاش خواهیم کرد در این فیلم به سوالاتی که با دیدن سریال «مختارنامه» در ذهن مخاطب به وجود آمده است را پاسخ دهیم. در واقع هدف از ساخت این مستند رسیدن به ایده‌های اولیه برای طراحی هنری سریال مختارنامه و چگونگی باورپذیری بینندگان این سریال با دیدن دکور‌ها، لباس‌ها و چهره پردازی‌های مجموعه می‌باشد.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، بخش گفت‌ و‌گو با عوامل اصلی سازنده سریال «مختارنامه» در فضای استودیویی، و بخش‌هایی نیز در احمدآباد مستوفی، که بخش عمده‌ای از لوکیشن سریال مختارنامه در آن ساخته شده است، تصویربرداری می‌شود.
عوامل تهیه مستند «روایتی از مختارنامه» عبارتند از: کارگردان: امیرحسین ماکویی، تهیه کننده: محمدکاظم بیات، تصویربردار: رضا ثامنی، تدوینگر: داریوش نوروزی، مجری طرح: سارا مهرابی، روابط عمومي: پريسا چيذري. به سفارش گروه مستند شبکه اول سیما
درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر