اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

بهترین فیلم از نگاه مردم در فجر 31

برندگان سیمرغ‌های بهترین فیلم‌های جشنواره سی و یکم فجر از نگاه مردم معرفی شدند.

حوض نقاشی

به گزارش آکادمی هنر، دو فیلم «حوض نقاشی» (مازیار میری) و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» (پوران درخشنده) با کسب بیشترین رأی مثبت از مردم، موفق شدند جایزه بهترین فیلم بخش سودای سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر را از نگاه مردم به دست بیاورند.

 

سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش بین‌الملل به بهنام بهزادی برای فیلم «قاعده تصادف» و جایزه ملی به انسیه شاه‌حسینی و سید سعید سیدزاده به خاطر فیلم «زیباتر از زندگی» تعلق گرفت. نکته جالب توجه بدست آوردن دل فیلم دیگری بود که باز هم دو سیمرغ انتخاب مردمی داده شد. چندی پیش پوران درخشنده به نحوه شمارش آرای مردمی گلایه کرد و دبیر جشنواره با اعلام اینکه نتایج به هم نزدیک بوده و سال های پیش هم دو سیمرغ در این بخش داده شده بود؛ تصمیم را بر این گذاشتند تا به فیلم درخشنده نیز سیمرغ اهدا کنند.

 




درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما