هیات داوران جشنواره فیلم برلین 2019 معرفی شدند

هیات داوران جشنواره فیلم برلین 2019

 

پس از معرفی ژولیت بینوش به عنوان رییس هیات داوران جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۹حال ساعاتی پیش اعضای هیات داوران نیز معرفی شدند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از سایت برلیناله، جاستین چانگ، ساندرا هولر، سباستین للو، راجندرا روی، ترودی استیلر اعضای این دوره گروه داوری جشنواره فیلم برلین را تشکیل می‌دهند.




ژولیت بینوش از فرانسه رییس هیات داوران بازیگر بیش از ۷۰ فیلم سینمایی بوده است و جوایز و نامزدی جوایز معتبر و متعددی را در کارنامه دارد که دریافت جوایزی از برلین، ونیز و کن از جمله آنهاست. او را ژان لوک گدار کارگردان سرشناس با فیلم «ماری» در سال ۱۹۸۴ کشف کرد. اولین نقش اصلی او با فیلم «رانده وو»‌در سال ۱۹۸۵ شکل گرفت. وی که بازیگر فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی بود سال ۲۰۱۸ با دو فیلم «زندگی رفیع» ساخته کلر دنی و فیلم غیرداستانی «زندگی دو نفره» ساخته اولیویه آسایاس راهی پرده‌هاب سینماها شد.



جاستبن چانگ منتقد فیلم از آمریکا که برای لس آنجلس تایمز از سال ۲۰۱۶ نقد سینمابی می‌نویسد از اعضای گروه داوری این دوره است. وی به تازگی به عنوان منتقد سال کلوپ نشریات لس آنجلس انتخاب شد. وی جایزه نقد راجر ایبرت را نیز دریافت کرده و در رشته روزنامه نگاری تحصیل کرده است.



ساندرا هولر از آلمان تحصیلاتش را در رشته بازیگری در دانشگاه ارنست بوش برلین انجام داده و روی صحنه تئاتر بازی کرده است. او نه تنها جایزه خرس نقره‌ای برلیناله را به عنوان بهترین بازیگر دریافت کرده، بلکه جایزه فیلم باواریایی و شاهکار «تونی اردمان» را نیز در کارنامه دارد.



سباستین للو از شیلی کارگردان صاحب نامی است که توجه منتقدان را با ساخت نخستین فیلمش جلب کرد. «خانواده مقدس» در سال ۲۰۰۵ جایزه فیلم سن سباستین را به خانه برد. او با فیلم‌های بعدی اش استعدادش را به اثبات رساند و با «گلوریا» جوایز متعددی را کسب کرد که حضور در بخش رقابتی برلیناله در سال ۲۰۱۳ و کسب جایزه خرس نقره‌ای برای بازیگر زن نقش اصلی آن از دیگر موفقیت‌هایش بوده است.



راجندرا روی از آمریکا رییس بخش فیلم  موزه هنرهای مدرن نیویورک از سال ۲۰۰۷ است. او بیش از ۳۰ هزار اثر را در نمایشگاه‌های مختلف گرد آورده که نمایش آثاری از ویم وندرس، پدرو آلمادوار، تیم برتون و مایک نیکولز از جمله آنهاست. وی با جشنواره‌های  مختلف همکاری داشته است.



ترودی استایلر از بریتانیا بازیگر کمپانی رویال شکسپیر است. او تهیه کننده نیز هست  و جایزه برلیناله ۱۹۹۵ را برای مستند «حرکت کوهستان» در کارنامه دارد.



شصت‌ و نهمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) در آلمان برگزار می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر