افتتاحیه جشنواره کن 2013 با فیلم گتسبی بزرگ


شصت ‌و ششمین جشنواره‌ فیلم کن با نمایش فیلم گتسبی بزرگ The Great Gatsby ساخته‌ی  باز لورمن آغاز به کار خواهد کرد.

فیلم The Great Gatsby

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، گتسبی بزرگ روز پانزدهم می 2013 (مصادف با 25 اردیبهشت‌ماه 1392) در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم کن به روی پرده خواهد رفت. این فیلم به کارگردانی لورمن و با اقتباس از رمان مشهور گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتزجرالد در سال 1925 ساخته شده است و روایتگر داستان رمانتیک و تراژیک زندگی جی گتسبی با بازی  لئوناردو‌ دی‌کاپریو است.

لورمن در بیانیه‌ای اظهار کرد: برای ما و همه تیم تولید فیلم افتخار بزرگی است که گتسبی بزرگ در افتتاحیه جشنواره کن به نمایش گذاشته شود و از بازگشت به این جشنواره که همیشه با آن احساس نزدیکی قلبی می ‌کنیم، بسیار هیجان زده‌ایم.  این دومین‌بار است که یک فیلم سه‌بعدی جشنواره فیلم کن را افتتاح می‌کند. پیش از این نیز انیمیشن بالا Upدر سال 2009 فیلم افتتاحیه کن بود.

گتسبی بزرگ آخرین اقتباس از رمان مشهور اف.اسکات فیتزجرالد در سال 1925 میلادی است و بازیگران سرشناسی چون لئوناردو دکاپریو، توبی ‌مک‌گوایر، کری مولیگان  و جوئل ادگارتون در آن ایفای نقش کرده‌‌اند. فیلم گتسبی بزرگ از دهم می اکران خود را در در فرانسه آغاز خواهد کرد و قرار است در دو فرمت دوبعدی و سه‌بعدی توسط کمپانی وارنر توزیع شد.

باز لورمن تا کنون دوبار در جشنواره کن حضور یافته است. وی در سال 1992 با فیلم سالنی صرفا برای رقص strictly ballroom در بخش نوعی نگاه حضور داشت و در سال 2009 با رومنس موزیکال دیگری چون مولن روژ Moulin rouge در افتتاحیه جشنواره حضور یافت.

امسال ریاست هیئت داوران را استیون اسپیلبرگ فیلمساز سرشناس آمریکایی برعهده دارد. شصت‌وششمین دوره جشنواره فیلم کن از 15 تا 26 ماه می (25 اردیببهشت تا 5 خرداد) برگزار می‌‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر