کارگردانان شهیری که فیلمشان به ونیز امسال خواهد رفت؛ ونیز امسال روی دست کن برمی‌آید

ونیز 2018



فهرست بلند بالایی از مهمترین کارگردانان حال حاضر سینما که در سال‌های اخیر درخشیده‌اند امسال به ونیز می‌روند.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، تیری فرمو رئیس جشنواره فیلم کن اعلام کرد که رقابت در جشنواره‌ها بالاست، آن‌ها سعی دارند بیشتر کارگردانان مهم را جذب کنند و به آن‌ها پیام می‌دهند. با توجه به این‌که ونیز کمتر درگیر سیاست‌بازی‌های برلین و کن می‌شود شاخص‌ترین فیلمسازان جوان امسال نامشان در راه ونیز دیده می‌شود. البته که در کن امسال اسپایک لی، ژان لوک گدار و لارس فون تریه (آن هم در دقایق آخر) حضور داشتند اما انتقادها به کن امسال در این امر زیاد بود.



بری جنکینز کارگردان فیلم برنده اسکار «مهتاب» این بار با «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» اقتباسی از یک رمان مطرح از ادبیات سیاه‌پوستان با بازی رجینا کینگ، کولمن دومینگو، دیگو لونا و دیو فرانکو از جمله این فیلم‌هاست.


ژاک اودیار با «برادران سیسترز»  وسترنی است با بازی خواکین فونیکس و جان سی رایلی که بیشتر طرفداران سینما منتظر آن هستند.


مایک لی کارگردان بزرگ انگلیسی با «پترلو» فیلمی درباره اعتراض‌های ۱۸۱۹ برای حق رای که از حضور در کن جا ماند، به ونیز خواهد آمد.


دیمین شزل برنده اسکار که با فیلم‌های شاخصی چون «ویپلش» و «لا لا لند» شناخته می‌شود، با فیلم درباره زندگی نیل آرمسترانگ با بازی رایان گاسلینگ به نام «اولین مرد» پای به ونیز خواهد گذاشت.


سوسپریا از دیگر فیلم‌هایی است که هنوز اکران نشده کلی سر و صدا کرده است، این فیلم به کارگردانی لوکا گوادانینو  با بازی کلوئه گریس مورتس، داکوتا جانسون و تیلدا سوینتون شانس نامزدی شیر طلاست.


وقتی نام یورگوس لانتیموس در میان باشد اثرش بسیار کنجکاوبرانگیز است. مورد علاقه نام جدید فیلم این کارگردان است که آثاری چون دندانه‌دار، لابستر و کشتن گوزن مقدس را در کارنامه دارد.


الیویه آسایاس فیلمی با نام «غیر داستانی» را با بازی ژولیت بینوش و زاویه دولان دیگر کارگردان شهیری است که «زندگی و مرگ جان اف.داناوان» را با بازی ناتالی پورتمن، کیت هرینگتون و سوزان ساراندون در کارنامه دارد.


اما کارگردان آخر باز هم یکی از مهم‌ترین کارگردانان سال‌های اخیر است، خالق درایو و اهریمن نئونی این بار فیلمی با نام «پسر زیبا» با بازی استیو کارل را دارد که کنار هم قرار گرفتن این همه نام مهم قطعا یکی از مهمترین سال‌های ونیز را رقم خواهد زد.


پیشتر اعلام شده بود شیر طلای ونیز ۲۰۱۸ برای یک عمر دستاورد هنری به دیوید کراننبرگ کارگردان کانادایی اهدا خواهد شد.


هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۲۹ آگوست تا ۸ سپتامبر ۲۰۱۸ (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود. گی‌یرمو دل تورو ریاست گروه داوران این  دوره را برعهده دارد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر