مهمترین فیلم‌های ترسناک 2018 که می‌توانید منتظرش باشید؛ قسمت اول

سینمای وحشت علاوه برمخاطبان خاص سینما، طیف وسیعی از مخاطبان را به همراه دارد و هر ساله پر فروشترین محصولات لوح فشرده به این ژانر نیز اختصاص دارد. به همین دلیل برآن شدیم تا مهمترین فیلم‌های سال حاضر را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید آن‌ها را دنبال کنید. 21 فیلم در سایت‌های مختلف به عنوان بهترین یا مهمترین فیلم‌های سال وحشت معرفی شده‌اند که در دو قسمت منتشر می‌شود:

فیلم Insidious: The Last Key



21- توطئه آمیز: آخرین کلید Insidious: The Last Key
کارگردان: آدام رابیتل
بازیگران: لین شی، لی وانل و آنگوس سامپسون
در مورد فیلم: چهارمین فیلم ترسناک از مجموعه‌ی Insidious که در خط داستانی بلند مجموعه بعد از Insidious: Chapter 3 و ماقبل فیلم اول یعنی همان Insidious قرار می‌گیرد. ما در این فیلم هیجان‌انگیز و فرا طبیعی قرار است دوباره شاهد حضور لین شی در نقش محبوب و برجسته دکتر الیس رینیر باشیم. دکتر الیس رینیر متخصص پاراپیسولوژیست خیلی باهوش و زیرکی است که قرار است در خانه قدیمی بچگی‌اش با ترسناک‌ترین موجودات روبه‌رو شده و آنها را شکار کند. علاوه‌بر حضور دوباره لین شی، ما در فیلم Insidious: The Last Key شاهد هنرنمایی بازیگرانی همچون آنگوس سمپسون، لی ونل، جاش استوارت، کیتلین جرارد، کرک اسودو، خاویر بوتت، بروس دیویسن، اسپنسر لاک، تسا فرر، اوا کلکر و مارکوس هندرسون خواهیم بود.

فیلم bullet head


20- ستیزه جو Bullet Head
کارگردان: پل سولت
بازیگران: آدرین برودلی، روری کولکین، آنتونیو باندراس، جان مالکوویچ
در مورد فیلم: داستان در مورد سه جنایتکار حرفه ای است که خود را در یک انباری با درهای بسته می بینند اما همه ماجرا این نیست و اتفاقات بدتری در انتظار آنهاست…

 

فیلم downrage


19-  تنزل Downrage
کارگردان: ریوهی کیتامورا و جویی اوبراین
بازیگران: کلی کانیری، استفانی پیرسون و راد هرناندز
در مورد فیلم: فیلم یک مقدمه چینی ساده و پیش فرض این گونه قصه‌ها را دارد. گروهی از دوستان صمیمی جوان بعد از پنچر شدن خودروشان توسط تک تیرانداز مورد هدف قرار می‌گیرند. از یک فرصت ساده نشان می‌دهد که یک اسلحه چگونه می‌تواند قدرت مرگبار خود را نشان دهد و یک تریلر بسیار خشن را به تصویر کشد. هیچ چیز زیبا نیست و هر چقدر به نقطه اوج نزدیک می‌شویم خشونت تشدید می‌شود.

 

فیلم  Winchester


18- وینچستر Winchester
کارگردان: مایکل و پیتر اسپیریگ
بازیگران: هلن میرن، جیسون کلارک و سارا اسنوک
درباره‌ی فیلم: یکی از جدیدترین آثار اختصاصی بیوگرافی، اسرارآمیز، فانتزی، هیجان‌انگیز و ترسناک کمپانی لاینزگیت (Lionsgate)  توسط کارگردانان جیگساو املاک خانواده وینچستر، ساخته شده است؛ در پنجاه کیلومتری شهر سان فرانسیسکو و در منطقه‌ای که هیچ موجود زنده‌ای در آن زندگی نمی‌کند، خالی‌ترین، ترسناک‌ترین و تسخیرشده‌ترین خانه توسط روح‌ها در سرتاسر دنیا، وجود دارد. این خانه توسط سارا وینچستر (با بازی هلن میرن)، میراث مال و املاک خانواده وینچستر، ساخته شده است؛ خانه‌ای که هیچ پایانی را نمی‌شناسد. این خانه به صورت مداوم، در بیست و چهار ساعت روز و هفت روز هفته ساخته شده است. این خانه شامل هفت طبقه بوده و همچنین دارای صدها اتاق درون خود است. برای افرادی که این خانه و صاحب آن را نمی‌شناسند و به صورت گذری به آن نگاهی می‌اندازند همانند یک اثر تاریخی بسیار بزرگ یا یک بنای مهم برای آشفته‌حالی صاحب دیوانه آن خانه است. اما اصلا اینگونه نیست که سارا این خانه را تنها برای خودش، یا برای خواهر زاده‌اش مارین مریات (با بازی سارا اسنوک) یا برای دکتر بسیار باهوش داستان یعنی اریک پرایس (با بازی جیسون کلارک) که سارا او را به خانه‌اش احضار کرده، ساخته باشد؛ او این خانه بسیار بزرگ را ساخته تا آن را تبدیل به یک زندان کند؛ یک پناهگاه یا تیمارستان برای صدها روح انتقام‌جو. نکته جالبی هم که درباره آن وجود دارد این است که هر کدام از این روح‌ها که مورد ترسناک‌تری نسبت به بقیه باشند، امتیاز بالاتری برای وینچسترها دارد.ساخته شده است.

 

فیلم مغز استخوان Marrowbone




17- مغز استخوان Marrowbone
کارگردان: سرجیو جی سانچز
بازیگران: جورج مک‌کی، آنا تیلور جوی و کایل سالر
درباره‌ی فیلم: داستان در مورد یک مرد جوان بنام “جک” است که همراه سه خواهر و برادرش زندگی میکنند و او حقیقت قتل مادرش را از آنها مخفی میکند تا خانواده‌اش کنار هم بمانند و از هم نپاشد اما گرفتار یک روح شیطانی در خانه خود می‌شوند و …

 

فیلم mom and dad


16- مامان و بابا Mom & Dad
کارگردان: برایان تیلور
بازیگران: نیکلاس کیج، سلما بلیر و آنا وینترز
درباره‌ی فیلم: این فیلم داستان یک دختر نوجوان و برادر کوچک‎ترش را بازگو می‎کند که باید طی ۲۴ ساعت و در شرایط بحرانی که والدین قصد نابودی فرزندانشان را دارند، به محافظت از خودشان بپردازند مامان و بابا»، فیلمی خشن با بازی عالی کیج است.اولین بار فیلم سال گذشته در جشنواره Fantastic Fest به نمایش درآمد . فیلم در موقعیت شکار و شکارچی قرار دارد و هدف شکار بچه ها هستند و شکارچی مامان و بابا! “مامان و بابا” سرگرم کننده و دیوانه کننده است.این فیلم به همان اندازه تاریک است که کمدی تیره می تواند باشد. و تماشاگران با خود میگویند این چه دیوانگی است امیدواریم روزی اپیدمی نشود. شخصیت کیج یا بابا در فیلم میگوید:در حال جنون در مقابل چه چیزی آن را صدا می زنید؟ خانه را چک کنید؟ این همان چیزی است که کیج در “مامان و بابا” انجام می دهد. مبهم و دیوانه! کیج جنبه خارق العاده ای را در تصویر خود از کمبود، کم توجهی، خستگی از خود شوهر و پدر و مادر و حومه ای که از دست دادن آن تلخ است را به نمایش گذاشته بحران میان سالی بد خیم!

 

فیلم Unfriended 2

 


15- قطع دوستی کرده: تاریکی وب Unfriended: Dark Web
کارگردان: استفن ساسکو
بازیگران: کالین وودل، ربکا ریتنهاوس و بتی گابریل
درباره‌ی فیلم: نویسنده نسخه آمریکایی فیلم کینه روی صندلی کارگردانی دنباله دوم قطع دوستی کرده یا همان آنفرند نشسته است. قسمت اول در سال 2014 ساخته شد و واکنش های ضد و نقیضی را به هم راه داشت. سینمادوستان کمپانی Blumhouse Productions را با ساخت فیلم‌های ترسناکی که بودجه ناچیزی دارند به خاطر می‌آورند.  احتمال زیاد این فیلم نیز از جنس Paranormal Activity (فعالیت فراطبیعی)، است.  کل داستان از طریق صفحه مانیتور شخصی پیش می‌رود و این تنها ارتباط ممکن است. ماجرا در مورد بازی‌های شبانه آنلاین میان 6 دوست است و مشکل زمانی پیش می‌آید که متوجه می‌شویم یکی از بازیکنان از پشت کامپیوتر ربوده شده است.

 

فیلم the ranger



14- ولگرد The Ranger
کارگردان: جنی وکسلر
بازیگران: کلویی لوین، جرمی هولم و لری فسندن
درباره‌ی فیلم: وکسلر که تولید فیلم‌های وحشت برای شبکه ABC را بر عهده داشت پس از مرگ 2 و روانپریش‌ها این بار حرفه‌ای‌تر از گذشته به دنیای اسلشر بازگشته است. فیلم در مورد یک ولگرد عجیب پارک است که با یک باند دردسرساز از پانک‌ها مواجه می‌شود.

 

فیلم Pyewacket


13- پایواکت Pyewacket
کارگردان: آدام مک دونالد
بازیگران: نیکول مونوز، لاری هولدن و کلویی رُز
داستان دختر نوجوان نا امید و آشفته ای را نشان می دهد که یکباره در جنگلی از خواب بیدار شده و متوجه می شود بر اثر فشار عصبی شدید اطرافیان یک جادوگر مخوف را در جنگل بیدار و برای کشتن مادرش ترغیب کرده است. فیلم از روتن تومیتوز امتیاز 81 از 100 را گرفته است. کارگردان کانادایی این فیلم در ژانرهای مختلف و برنامه‌های مختلف تلویزیونی کارگردانی کرده بود.

 

فیلم ورونیکا


12- ورونیکا Veronica
کارگردان: پاکو پلازا
بازیگران: ساندرا اسکاسنا، برونو گونزالز و کلادیو پلیسر

درباره‌ی فیلم: پلازا یکی از کارگردانان یکی از بهترین فیلم‌های وحشت دهه پیش یعنی REC بود که فیلم‌های مختلفی از روی این فیلم ساخته شد. فیلم جدید پلازا نیز از 100 توسط منتقدان روتن تومیتوز 89 گرفته است. ورونیکا متافیزیک را نه در قالب فیلمی تخیلی بلکه در نزدیک ترین شکل به واقعیت به تصویر می کشاند. داستان فیلم درباره دختری هست که با کنجکاوی در تخته احضار ارواح باعث رخ دادن اتفاقات وحشتناکی می‌شود…

 

فیلم غریبه ها 2


11- غریبه ها: شکار در شب The Strangers: Prey at Night

کارگردان: جونس رابرتز
بازیگران: جما وارد، بیلی مدیسون، کریستینا هندریکس و مارتین هندرسون
درباره‌ی فیلم: دنباله دوم غریبه‌ها این‌بار شکار شبانه‌ای را مورد وحشت قرار داده است. یک خانواده که در یک محل اسکان موقت حضور دارند، توسط سه انسان روانی مورد تهدید قرار می گیرند. فیلم گرچه از نظر منتقدان امتیاز خوبی نگرفت اما سایت راجر ایبرت امتیاز 3.5 از 4 را به ان داد تا هم‌چنان نامش در بین فهرست مهمترین فیلم‌های وحشت سال قرار گیرد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر