مدیر عامل موسسه شهید آوینی: سينما تاثير بسزايي در ايجاد امينت اجتماعي دارد


محمد قهرماني گفت: زبان هنر و به خصوص سينما تاثير بسزايي در ايجاد امنيت اجتماعي و محيطي آرام براي مردم دارد.

به گزارش آکادمی هنر، قهرماني به ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم پليس گفت: هنر در پيش‌گيري از آسيب‌هاي اجتماعي نيز موثر است. يك فيلم‌ساز هنگامي كه در اين حوزه گام بر مي‌دارد با استفاده از ظرافت‌هاي تصويري و دست بردن به آن مي‌تواند نقش و جايگاه پليس را به خوبي نشان دهد.

اين تهيه‌كننده سينما در خصوص رویکرد نیروی انتظامی در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی با برگزاري جشنواره‌هايي چون فيلم پليس خاطرنشان كرد: اگر نیروی انتظامی در این زمینه مقطعی عمل نکند، عملکردش مستمر و پايدار خواهد بود و منوط به برگزاري يك جشنواره سالانه و آن هم به گونه‌اي نوپا نمي‌شود.

قهرماني گفت: در برگزاري اين جشنواره تعامل ميان هنرمندان و پليس بايد تنگاتنگ باشد و معتقدم حضور نيروي انتظامي در فرهنگ و هنر اقدام مثبتي است كه بايد براي آن برنامه‌ريزي بلند مدت داشت.

وي تصريح كرد: بايد در ساخت آثار سينمايي و در ژانر پليسي، واقعيت‌ها را با صراحت بيان كرد و در توليد آثار مرز ميان بايدها و نبايدها مشخص شود و اگر اين گونه نباشد جشنواره كاركرد مفيدي نخواهد داشت.

مدیر عامل موسسه شهید آوینی با اشاره به ساخت فيلم‌هاي پليسي نيز بيان داشت: در هیچ کجای دنیا حتی در فیلم‌های خارجی، مسئولان و مجريان قانون تضعيف نمي‌‌شوند. حتي در برخي آثار نيز نشان داده مي‌شود كه پليس ممكن است اشتباه كند اما اين خطا و اشتباه به گونه‌اي درست به تصوير كشيده مي‌شود؛ اما متاسفانه در آثار ايراني مي‌بينيم كه اثر يا سياه مطلق است و يا سفيد.

وي تصريح كرد: ممكن است پليس نيز در عملكرد خود اشتباهي داشته باشد، اما اين بدان معنا نيست كه با ساخت يك اثر يك نهاد را زير سئوال ببريم.

وي اعتماد مردم به پليس را لازمه كار نيروي انتظامي خواند و يادآور شد: اين اعتماد بايد با قاطعيت پليس همراه باشد. اگر يك شهروند احساس كند كه پليس حافظ امنيت كشور است، بنابراين امنيت ايجاد مي‌شود و در اين ميان هنر و از ميان هنرها، سينما و تصوير نقش خوبي را ايفا مي‌كند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر