عباس رافعي: پليس مي‌تواند بهترين مشاور هنرمندان در ساخت فيلم‌هاي اجتماعي باشد

 

يك كارگردان سينما گفت: پليس در ساخت آثار سينمايي با موضوعات اجتماعي مي‌تواند بهترين مشاور براي فيلمنامه‌نويسان و فيلمسازان باشد.

به گزارش آکادمی هنر، عباس رافعی در گفت‌وگو با ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم پليس با بیان این مطلب که نیروی انتظامی می‌تواند از طريق ساخت آثار سینمایی با رویکرد جامعه شناسي، امنیت اجتماعی و حقوق شهروندی را به وجود آورد، گفت: تا به امروز شاهد اقتدار و حضور فعال پلیس در عرصه‌های مختلف اجتماعی بودیم اما باید این حضور را درعرصه هنر و به خصوص سینما نیز حس کنیم.

وی با اشاره به ناجي هنرگفت: اين سازمان به عنوان يك نهاد متولی هنر می‌تواند مشاركت بيشتري در توليد فيلم‌هاي سينمايي با موضوعات اجتماعي و به دنبال آن آسيب‌شناسي مسائل اجتماعي داشته باشد. همچنين ديگر نهادهاي مرتبط نيز با ارائه فراخوان مي‌توانند فيلمسازان را به ساخت موضوعات حساس و قابل تامل اجتماعي دعوت كنند. در مقابل فيلمسازان نيز در ساخت اين گونه آثار از مشاوره و مشورت پليس به خوبي استفاده كنند.

كارگردان «تولدي ديگر» تصريح كرد: اگر نهادهاي مرتبط با نيروي انتظامي مشارکت فکری در تولید  فیلم‌ها داشته باشند، شاهد اتفاقات خوبي در موضوعات اجتماعي خواهيم بود. این نکته را هم باید در نظر گرفت كه جامعه‌ای سالم  و امن، متاثر از حضور فعال پلیس است.

این کارگردان سینما متذکر شد: متاسفانه در سال‌های اخیر فیلم‌های زیادی ساخته شده که رعب و وحشت را در جامعه به وجود آورده است اما معتقدم با مشاوره و مشارکت پلیس می توان این معضل را به حداقل رساند.

وي با اشاره به ساخت فيلم‌هاي پليسي بيان داشت: فیلم‌های پلیسی باید آیینه تمام نماي جامعه باشند. با وسعت نظر و سعه صدری که در نیروی پلیس وجود دارد قطعا انتقادها و کاستی‌هایی که در برخی از بخش‌ها وجود دارد از بین مي‌رود.

كارگردان فيلم «كيميا و خاك» افزود: یکی از ابزارهای مهم در جهت پیشگیری از جرائم و ايجاد امنيت اجتماعي، سینما است سينما با ادبیات خود می‌تواند تاثیر بسزایی روی مخاطبان داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم پليس با عنوان اين مطلب كه يكي از تعاريف هنر انتقال تجربه است، يادآور شد: در دوره‌های قبل شاهد برگزاري چنين جشنواره‌هایی و حضور هنرمندان بوديم، اما باید این نکته را بايد در نظر گرفت که اگر فیلمسازان در جشنواره‌هايي چون فيلم پليس به سمت ساخت فیلم‌های سفارشی نروند و به بطن هنر وفادار بمانند، شاهد فيلم‌هاي شعاري و تصنعي روي پرده سينما نخواهيم بود.

وي در پايان تاكيد كرد: پليس تنها به برگزاری جشنواره اكتفا نكند، بلكه با حضور فعال و مستمر خود در حوزه سینما کارایی بیشتری را ارائه دهد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر