عماد افروغ: سينما بايد پليس را در كنار مردم نشان دهد


عماد افروغ گفت:‌ مهم‌ترين وظيفه پليس جلب اعتماد مردم به خود است و از سينما بايد به گونه‌اي استفاده شود كه مردم، پليس را در كنار خود ببينند و با آن ارتباط برقرار كنند.

به گزارش آکادمی هنر، افروغ -مدرس دانشگاه و جامعه‌شناس- در گفت‌وگو با ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم پليس درباره استفاده پليس از سينما و ابزارهاي رسانه‌اي براي آموزش و پيش‌گيري اجتماعي در جامعه امروز گفت: پليس ما پليس مسئوليت‌پذير با دغدغه‌هاي فرهنگي و اجتماعي است و اگر اين دغدغه‌ها را نداشت، به فكر راه‌اندازي طرح‌ها و برنامه‌هاي گوناگون نبود.

وي يادآور شد: استفاده از رسانه‌ها به خصوص سينما تا حدي مي‌تواند در پيش‌گيري‌هاي اجتماعي موثر باشد. به عنوان مثال يك اثر سينمايي مرتبط با اين موضوع در كوتاه مدت موثر خواهد بود و بايد برنامه بلند مدتي تدوين شود. اگر قرار است فيلمي ساخته شود، بايد حضور پليس در ميان مردم را نشان دهد.

افروغ در ادامه با اشاره به اهداف برگزاري جشنواره فيلم پليس بيان داشت: در برگزاري اين جشنواره نبايد مردم مخاطب باشند؛ بلكه بايد پليس خود مخاطب بزرگ اين جشنواره باشد و در پايان جشنواره بتواند عملكرد خود را بسنجد و نيازها را شناسايي كند.

وي در خاطرنشان كرد:  اگر نيروي انتظامي بتواند هميشه و در موقع نياز كنار مردم باشد و دغدغه‌هاي اجتماعي خود را پيگيري كند، به نتيجه مطلوب هم مي‌رسد. پيشگيري هم بايد در حيطه وظايف پليس انجام شود و در اين ميان نكته‌اي كه مطلوب است اعتماد متقابل ميان مردم و پليس و همچنين پيش‌بيني پذير بودن رفتار نيروي انتظامي است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر