همكاري و حمايت بيشتر ناجا از سينماگران جوان

در ديداردبير جشنواره فيلم پليس با مدير انجمن سينماي جوانان به همكاري و حمايت بيشتر ناجا از سينماگران جوان تأکید شد.

به گزارش آکادمی هنر، «علی سلطانی» دبیر چهارمین جشنواره فیلم پلیس با حضور در دفتر انجمن سینمای جوانان با «هاشم میرزاخانی» مدیر عامل این انجمن دیدار و درباره چگونگی و اهداف برگزاری این دوره از جشنواره به صحبت پرداخت.

سلطانی در بخشی از سخنان خود رویکردهای فرهنگی ناجا  را برشمرد و گفت: نگاه ناجا به هنر و فرهنگ بسیار وسیع  و جامع بوده و همیشه سعی بر این داشته که به این عرصه  ورود پیدا کند.

وی ادامه داد:این ورود همیشه تاثیرگذار است و از میان هنرها، سینما بهترین ابزار برای تحقق بسیاری از اهداف نیروی انتظامي خواهد بود. ناجا همیشه سعی دارد تا با جلب مشارکت هنرمندان به کمک آنان پیام‌های  انتظامی واجتماعی را به اقشار مختلف جامعه انتقال دهد.

سلطانی با اشاره به ورود فیلمسازان در حوزه سینمای پلیسی- اجتماعی بیان داشت: هنرمندان می توانند آثاری ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه اجتماعی بسازند و تولید این دسته از فیلم ها در صورت شناخت و دقت کارشناسی منجر به کاهش جرائم و حتی پیشگیری از وقوع جرم در جامعه می شود.

در ادامه این نشست نیز هاشم میرزاخانی ضمن مثبت خواندن اهداف ناجا در برقراری تعامل با سینماگران یادآور شد: برگزاری جشنواره‌‌ای مانند فیلم پلیس امری مبارک است و البته این نکته نیز حائز اهمیت است که نگاه محض امنیتی به هنر می‌تواند به سینما لطمه وارد کند.

وی افزود: ناجا  و سایر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی کشور بايد به هنر به خصوص سینما نگاهی هنرمندانه و همراه با  در نظر گرفتن ابعاد زیباشناسانه  آن داشته باشند.

میرزاخانی همکاری انجمن سینمای جوان  با جشنواره فیلم پلیس در دوره چهارم را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ضرورت حمایت پلیس از سینماگران جوان نيزعنوان کرد: ناجا با حمایت مالی و معنوی از سینماگران جوان می‌تواند به اهداف متعالی خود برسد و سینماگران نیز می توانند در این مسیر با تولید آثار بلند و کوتاه با موضوعات اجتماعی  به ارتقای سطح فرهنگی جامعه یا ری رسانند.

وی تاکید کرد: انجمن سینمای جوانان  تا برگزاری جشنواره فیلم پلیس آثار سینمایی با موضوعات اجتماعی را گردآوری و به دبیرخانه جشنواره خواهد داد.

چهارمين جشنواره فيلم پليس با دبيري علي سلطاني 11 تا 14 تير ماه در تهران برگزار مي‌شود.


درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر