وزیر ارشاد: «۵۰ کیلو آلبالو» از زیر دست شورای نظارت در رفته

 

50 کیلو آلبالو

 

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران درباره «۵۰ کیلو آلبالو»، ساخته مانی حقیقی گفته است که صدور پروانه نمایش از زیر دست شورای نظارت و ارزشیابی در رفته و این مسئله‌ای طبیعی است.

 
به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر او گفت: "در سازمان سینمایی، شورای صدور پروانه نمایش و شورای نظارت و ارزشیابی فیلم‌های سینمایی متشکل از افراد فرهیخته وجود دارد که آنها دقیقا آثار سینمایی را مورد بررسی و موشکافی قرار می دهند که به نظرم این فیلم از زیر دست آنها به نوعی در رفته است. و این اتفاق طبیعی است." او بار دیگر تاکید کرد که اگر این فیلم را پیش از اکران عمومی دیده بود، مانع از صدور مجوز نمایش آن می‌شد. او گفت که با توجه به ساخت بیش از ٢٠٠ فیلم بلند و مستند در سال ، بدیهی است که نمی تواند همه آنها را ببیند.

 

آقا جنتی درباره محتوای این فیلم گفت: "موضوع فیلم ٥٠ کیلو آلبالو را نیز بعد از برخی اعتراضات در رسانه ها و توسط برخی افراد مشاهده کردم ، لذا بیان داشتم که این فیلم از لحاظ محتوا مشکل دارد زیرا ما از جهتی در تحکیم خانواده و مقابله با فروپاشی خانواده تلاش می کنیم و این فیلم بر این اساس مغایر با ارزش های اخلاقی است."

 

«۵۰ کیلو آلبالو» نوروز امسال در سینما‌های ایران به نمایش در آمده، تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد تومان فروش داشته و پس از فیلم «من سالوادور نیستم» (که فروشش از پیش از نوروز آغاز شده بود) پرفروش‌ترین فیلم امسال بوده است.

 

داستان این فیلم از یک جشن عروسی آغاز می شود. در میانه مراسم ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن پسری باعث آشنایی‌اش با دختری می‌شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آنها می افتد. تعداد زیادی از ستارگان سینمای ایران از جمله آزاده صمدی، علی صادقی، ساعد سهیلی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، امید روحانی، سیامک انصاری و سروش صحت در آن بازی می‌کنند.

 

جنجال‌ها و حاشیه‌های «۵۰ کیلو آلبالو» فقط به محتوای آن محدود نشده است. هفته پیش مصطفی شایسته، تهیه کننده این فیلم به دلیل پخش تیزر تبلیغاتی آن از شبکه‌ای ماهواره‌ای خارج از ایران همراه با تهیه‌کنندگان دو فیلم دیگر به دادگاه احضار شد. به نوشته خبرگزاری فارس در این دادگاه به تهیه‌کنندگان مورد اشاره اخطار داده شد که در صورت تکرار تخلف به مدت یک‌ سال از دریافت پروانه ساخت محروم خواهند شد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر