«دختر»، ساخته رضا میرکریمی، بهترین فیلم جشنواره مسکو شد

رضا میرکریمی

فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی، سه جایزه مهم جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو را از آن خود کرد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، هیئت داوران سی‌ و هشتمین دوره جشنواره فیلم مسکو شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ ژوئن / ۱۰ تیر مجسمه «گئورگی مقدس طلایی» بهترین فیلم را به رضا میرکریمی اهدا کرد. فرهاد اصلانی، بازیگر این فیلم نیز موفق شد جایزه بهترین بازیگر جشنواره مسکو را دریافت کند. «دختر» همچنین بهترین فیلم مورد پسند تماشاگران جشنواره مسکو شد.

 

 

میرکریمی «دختر» را در سال ۱۳۹۴ ساخت و این فیلم در هفت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. «دختر»، رابطه دشوار پدری در خانواده‌ای سنتی با دو دخترش را نشان می‌دهد. رضا میرکریمی پیش از این در سال ۲۰۰۸ با فیلم «به همین سادگی» جایزه بهترین فیلم سی‌امین جشنواره بین‌المللی مسکو را دریافت کرده بود. او در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه گفت: «دو بار با فیلم‌هایی با ارزش‌های خانوادگی به مسکو آمدم و دو بار برنده شدم.»

 

در مجموع ۱۲ فیلم برای به‌دست آوردن مجسمه «گئورگی مقدس طلایی» با یکدیگر رقابت کردند. جشنواره فیلم مسکو با ارزش‌گذاری انجمن جهانی تهیه‌کنندگان (FIAPF)، در کنار جشنواره‌هایی چون کن، برلین و ونیز جزو جشنواره‌های درجه یک سینمایی جهان محسوب می‌شود. این جشنواره در سال ۱۹۵۹ آغاز به‌کار کرد و از سال ۲۰۰۰ هر سال برگزار می‌شود. رئیس جشنواره فیلم مسکو نیکیتا میخالکوف، فیلمساز نامدار روس، کارگردان فیلم «آفتاب سوخته» است که برای همین فیلم در سال ۱۹۹۵ برنده جایزه اسکار شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر