فهرست كامل سينماهاي جشنواره با آخرين تغييرات اعلام شد


«محمدرضا فرجي» مدير امور سينماهاي جشنواره فهرست كامل سالن‌هاي سينماي ميزبان بيست‌ونهمين دوره جشنواره فيلم فجر را اعلام كرد.

وي در گفت‌وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر گفت: امسال 35 سالن نمايش با 15232 صندلي در سطح شهر تهران در اختيار جشنواره فيلم فجر قرار گرفته است كه نسبت به سال گذشته رشد چشمگيري داشته است.

وي در ادامه به پراكندگي سالن‌ها در سطح شهر اشاره كرد و گفت: ما از منطقه جنوب تهران درخواست‌هاي زيادي براي اختصاص دادن يك سالن سينما به جشنواره فيلم فجر داشتيم و امسال توانستيم سينما بهاران را كه در جنوبي‌ترين منطقه تهران است، به نمايش فيلم‌هاي جشنواره اختصاص دهيم. با اين كار مجبور به حذف يكي از سالن‌هاي نمايش در شرق تهران شديم و تصميم گرفتيم سينما ناهيد را حذف كنيم ضمن آن كه در منطقه شرق تهران، سينما شكوفه (سالن اصلي) فيلم‌هاي جشنواره فيلم فجر را به نمايش خواهد گذاشت.

وي ادامه داد: همچنين در مركز شهر سينما بهمن 1 و 2 نيز به ليست سالن‌‌هاي نمايش جشنواره فيلم فجر اضافه شد.

مدير امور سينماهاي جشنواره  به تعطيلي موقتي سينما استقلال تا آغاز جشنواره اشاره كرد و گفت: سينما استقلال براي تعميرات اساسي تعطيل است، صندلي‌ها و سيستم صوتي و تصويري سالن نياز به تعميرات داشت كه با همكاري موسسه سينما شهر سيستم صوتي و تصويري تعمير و صندلي‌هاي سالن تعويض خواهد شد و با چينشي جديد 16 بهمن ماه همزمان با برگزاري جشنواره فيلم فجر بازگشايي مي‌شود.

فرجي درباره بيمه تماشاگران و سالن سينما در ايام جشنواره توضيح داد: در تلاش هستيم امسال بيمه مخاطب و بيمه سالن‌هاي نمايش را به اجرا درآوريم با دو شركت بيمه در اين زمينه وارد مذاكره شده‌ايم اما هنوز تكليف اين قضيه قطعي نشده است.

وي به قيمت بليت‌ها و استقبال مخاطب از خريد اينترنتي  اشاره کرد و گفت: امسال قيمت بليت‌هاي جشنواره فيلم فجر در هيچ يك از بخش‌ها تغييري نداشته و استقبال خوبي از سوي تماشاچيان براي خريد اينترنتي بليط ها صورت گرفته است.

مدير امور سينماهاي جشنواره در پايان به افزايش سهميه بليط انجمن بازيگران اشاره كرد و توضيح داد: با توجه به درخواست انجمن بازيگران مبني بر افزايش سهميه بليت، تعدادي بليت مربوط به كل سالن‌هاي نمايش به اين انجمن اختصاص مي‌يابد تا بازيگران سينما بتوانند علاوه بر حضور در سالن‌هاي اختصاص يافته به خانه سينما، از ديگر سالن‌هاي نمايش نيز استفاده كنند.

بنا به گزارش ستاد خبري جشنواره، سالن‌هاي نمايشي كه در اختيار مخاطبان جشنواره فيلم فجر قرار مي‌گيرد، عبارتند از: پرديس جوان، موزه سينما، فرهنگ، فلسطين، پرديس ملت، اريکه ايرانيان، استقلال، آزادي، پرديس زندگي، ماندانا، شکوفه، استقلال، بهمن 1 و 2، پرديس تماشا، صحرا، بهاران، پرديس ملت، برج ميلاد و ايوان شمس. از ميان  اين سالن‌ها سينما سپيده در اختيار ارگان‌ها و نهادها، سينما صحرا و ايوان شمس در اختيار خانه سينما، سينما آفريقا در اختيار تهيه کنندگان و سينماي مركز همايش‌هاي برج ميلاد در اختيار هنرمندان و رسانه‌ها خواهد بود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر