فیلمی که روزی بیش از 100 میلیون دلار فروخته است

 

 

 

بازی های گرسنگی: خط آتش

فیلم بازیهای گرسنگی: خط آتش the hunger games: catching fire توانست در سه روز افتتاحیه خود در سراسر جهان 304.6 میلیون دلار بفروشد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر دنباله‌ی «بازی‌های گرسنگی» با بازی جنیفر لاورنس که قسمت اول یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های سرگرم‌کننده به شمار میرفت که با وجود 78 میلیون دلار 691 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. پس از موفقیت عجیب قسمت اول درگیشه لایونسگیت کمپانی تولید کننده این فیلم خبر از ساخت دو قسمت بعدی آن داد. لایونسگیت ثابت کرده است فیلم‌های بسیار ضعیفی را می‌تواند در گیشه موفق کند که نمونه آن سری گرگ و میش است. قسمت دوم با نام خط آتش اکران شده است و هزینه تولیدش نیز تقریبا دو برابر است. این قسمت با هزینه 130 میلیون دلاری در گیشه آمریکای شمالی 158 میلیون دلار و در خارج از آمریکا 146.6 میلیون دلار فروخت تا به سمت شگفتی دیگری برای لایونسگیت حرکت کند.

 

داستان خط آتش حدود یک سال پس از پایان یافتن هفتاد و چهارمین دوره مسابقات عطش مبارزه رخ می‌دهد. رئیس جمهور اسنو که به خاطر پیروزی کتنیس از دست او خشمگین است، با کمک گرفتن از امکانی که هر 25 سال یک بار به او داده می‌شود مسابقه ای به نام "سرکوب ربع سده" برگزار می‌کند و بار دیگر کتنیس را به میدان مسابقه می‌کشاند. در مسابقه قبلی او تمام تلاش خود را برای بازگشت نزد خواهرش به کار گرفت؛ اما این بار تنها انگیزه او برای رقابت، زنده نگه داشتن معشوق‌اش "ویتا" است.

 

کارگردانی بازی های گرسنگی 2 را فرانسیس لاورنس (کارگردان کنستانتین) برعهده دارد و در کنار جنیفر لاورنس، بازیگرانی چون لیام همسورث، جاش هاچرسون، الیزابت بنکس، استنلی تاچی، وودی هارلسون، فیلیپ سیمور هافمن و جفری رایت ایفای نقش کرده اند.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر