'جاسوسی' تهیه‌کننده «مخمصه» و «باشگاه مشت زنی» برای اسرائیل

 

آرنون میلچن در کنار جاستین تیمبرلیک

 

یک تهیه‌کننده هالیوودی دست‌اندرکار شماری از فیلم‌های معروف آمریکایی اذعان کرده که در جریان برنامه اتمی اسرائیل، برای آن جاسوسی کرده است.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، آرنون میلچن در این باره گفته است که شیمون پرز، رئیس‌جمور فعلی اسرائیل او را استخدام کرده و در این سال‌ها در ده‌ها عملیات مخفی شرکت داشته است.


او بیش از ۱۲۰ فیلم سینمایی بلند و از جمله آثار پرفروشی هم چون "مخمصه"، "محرمانه لس‌آنجلس"، "روزی روزگاری آمریکا"، "وکیل مدافع شیطان" و "باشگاه مشت‌زنی" را تولید کرده و در هفته‌های آینده نیز فیلم "نوح" ساخته دارن آرنوفسکی را در نوبت نمایش دارد. آقای میلچن در فلسطین تحت قیمومیت بریتانیا، اسرائیل کنونی به دنیا آمده است. او در برنامه تلویزیونی اسرائیلی "اوودا" اذعان به این عمل کرده و کارهایش را در جهت منافع وطنش خوانده و به آن ها افتخار کرده است.

 

این سرمایه‌دار اسرائیلی و سینماگر ۶۸ ساله می‌گوید او را "دفتر ارتباطات علمی" اسرائیل استخدام کرده بود؛ یک سازمان سری که شیمون پرز در دهه ۱۹۶۰ میلادی برای تدارکات برنامه اتمی اسرائیل راه انداخت. آرنون میلچن که آن‌زمان صاحب یک کارخانه موفق تولید کود بود، می‌گوید به این دفتر در تهیه اطلاعات علمی و فنی برای برنامه‌های محرمانه جنگی کمک می‌کرده است. گزارش تحقیقاتی تلویزیون اسرائیلی می‌گوید آقای میلچن از جانب دولت اسرائیل، ۳۰ شرکت را در بیش از ۱۷ کشور جهان اداره می‌کرده است. فعالیت‌های او بعد از آن هم که یک تهیه‌کننده مطرح هالیوودی شد، ادامه پیدا کرد.

 

آرنون میلچن با کارگردانان مشهوری مانند مارتین اسکورسیزی، رومن پولانسکی و اولیور استون کار کرده است. در این مصاحبه که روز دوشنبه پخش شده، آقای میلچن می‌گوید که سیدنی پولاک، کارگردان برنده اسکار نیز در عملیات مخفی تهیه تجهیزات نظامی حساس برای اسرائیل کمک کرده است. آرنون میلچن می‌گوید شایعات درباره همکاری‌اش با اسرائیل، سال‌هاست در هالیوود دهان به دهان می‌گردد و کاش زودتر درباره این موضوع حرف زده بود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر