افتتاح موزه‌ی جان وین در شهر زادگاه‌اش

 

بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از روزنامه‌ی لس‌آنجلس تایمز- زادگاه جان وین یکی از اساطیر بازیگری هالیوود؛ شهر وینترست در ایالت آیووای آمریکا این روزها خود را برای افتتاح موزه‌ای مشخصاً مربوط به آثار و یادگارهای فرزند مشهورش آماده می‌نماید.

 

خانواده‌ی وین زمانی که او تنها 9 سال داشت به جنوبی‌ترین نقطه‌ی کالیفرنیا مهاجرت کردند. موزه‌ی مذکور در شهر وینترست هم اکنون تنها یک چهارراه با محل تولد ماریون موریسون(نام واقعی جان وین) فاصله دارد.


وین بخش اعظم شهرت فراگیرش برا به خاطر بازی کردن در فیلم‌های وسترن به دست آورده است. او همچنین در سال 1969 برای بازی در فیلم «شهامت واقعی» اسکار بهترین بازیگر مرد نفش اول را ربود.


این موزه‌ی 6100 فوتی قرار است که تا بزرگ‌ترین آرشیو ممکن از آثار و وسایل شخصی جان وین را فراهم آورد. از مجموعه عکس‌های او بر روی سالن تئاتر-آن هم قبل از به شهرت رسیدن- تا وسایل مربوط به شخصیت‌هایی که او در فیلم‌هایش از آنها بهره برده است. برای مثال اسلحه‌ای که او در فیلم آلامو(1960) از آن استفاده کرده بود و همچنین زین اسب‌اش در فیلم گاوچران‌ها(1972) از جمله‌ی این وسایل هستند.


این موزه قرار است که در روز 23ام می سال 2015 افتتاح شود. مارتی استیوارت؛ خواننده‌ی سبک کانتری و دوست صمیمی جان وین در دوران حیات‌اش اصلی ترین سخنگوی این مراسم خواهد بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر