آدام مک‌کی (The Big Short) فیلم دیک چنی را می‌سازد

 

 

آدام مک‌کی برنده‌ی جایزه اسکار بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی سال گذشته برای فیلم The Big Short در حال آماده سازی مقدمات برای ساخت فیلم زندگانی دیک چینی؛ معاون ریاست جمهوری قدرتمند و سابق ایالات متحده است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین آدام مک کی کارگردان تحسین شده‌ی هالیوودی که به خطار ساخت فیلم The Big Short شناخته شد، در حال آماده سازی مقدمات ساخت فیلمی بر مبنای زندگانی دیک چینی؛ معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا در دروره‌ی ریاست جورج دبلیو بوش است.

 

به گزارش گاردین مک کی نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم را از زمان شروع رقابت انتخاباتی بین هیلاری کلینتون و دانالد ترامپ آغاز کرده است. رقابتی که در نهایت به پیروزی شگفت انگیز ترامپ ختم شد. در هر صورت مک کی که فیلم قبلی‌اش نامزد دریافت 5 جایزه اسکار بود و در نهایت یکی از مهمترین آن‌ها را بُرد قصد دارد که تا به زودی فیلمنامه‌ی جدیدش را جلوی دوربین ببرد.

 

دیک چینی، سیاست‌مدار مشهور و قدرتمند آمریکایی، و چهل و شمین معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا ژانویه ۲۰۰۹ در این کشور بود. در زمان زمامداری جورج دبلیو بوش، او دومین سیاست‌مدار قدرتمند در ایالات متحده بود.

 

در صورت بیماری جورج دبلیو بوش، در بازه زمانی فوق، مطابق قانون دیک چنی معاون او سکان رهبری را موقتاً بدست می‌گرفت. دیک چنی به تازگی در کتاب جدیدی با عنوان «استثنایی: ﭼﺮا ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ یک آﻣﺮیکای ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ احتیاج ﺩاﺭﺩ؟» که گفته می‌شود در نگارش آن «لیز چنی» (دختر دیک چنی) همکاری نموده، ضمن تایید مجدد برنامه شکنجه زندانیان در دولت بوش پسر، باراک اوباما را رئیس جمهوری ضعیف نامیده است. آدام مک کی اعلام کرده است که در نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم زندگانی دیک چینی بسیار از این کتاب بهره برده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر