اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دوره فیلم‌های «سینمای وحشت استفن کینگ» در گالری رج برگزار می‌شود

سینمای وحشت استفن کینگ

گالری رج به بهانه اکران تازه‌ترین فیلم اقتباسی از استفن کینگ (فیلم It) که رکورد تاریخ سینمای وحشت را در گیشه فروش از آن خود کرد، دوره فیلم‌های مهم وحشت اقتباسی از آثار استفن کینگ را از اواخر فروردین‌ماه برگزار خواهد کرد. پس از استقبال از دورة فیلم «گدار متقدم» در گالری رج، این بار سینمای اقتباسی وحشت آثار استفن کینگ نمایش و مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


استفن کینگ پدر رمان‌های وحشت شناخته می‌شود. کینگ با رمان «کری» اقتباس شده توسط برایان دی‌پالما -یکی از مشهورترین فیلم‌های ژانر وحشت در سال 1973- به شهرت رسید. پس از این‌که دی‌پالما رمان او را به سینما آورد، مهمترین فیلمسازان ژانر وحشت در حد فاصل دو دهه همچون رومرو، کارپنتر و کراننبرگ از او اقتباس کردند. شاید یکی از 3 فیلم مهم تاریخ سینمای وحشت را بتوان «درخشش» ساختة استنلی کوبریک بزرگ نامید که از رمان کینگ اقتباس شد. کینگ در گونه‌های دیگر نیز فعالیت داشته اما باز هم نام او در کنار رمان‌های ترسناک و سینمای وحشت هک شده است. محبوب ترین فیلم تاریخ سینما از نظر مردم (رهایی از شاوشنک ساختة فرانک دارابونت) اقتباس شده از رمان استفن کینگ است اما سینمای وحشت دین بیشتری به او دارد.


دورة فیلم «سینمای وحشت اقتباسی از آثار استفن کینگ» اواخر فرودین تا اواخر اردیبهشت در گالری رج برگزار خواهد شد. این دوره شامل 6 جلسه از نمایش و گفت و گو در مورد فیلم‌های درخشش (1980/The Shining) ساختة استنلی کوبریک، منطقة مرگ (The Dead Zone / 1983) ساختة دیوید کراننبرگ، میزری (Misery / 1990) ساختة راب رینر، نیمه تاریک (The Dark Half / 1993) ساختة جورج رومرو، مه (Mist / 2007) ساختة فرانک دارابونت، آن (It / 2017) ساختة آندره موشتی است.

 

علاقه‌مندان برای شرکت در دوره فیلم‌های سینمای وحشت استفن کینگ می‌توانند با شماره 88734465  یا در تلگرام با آیدی @rajartgallery تماس حاصل کنند. این دوره از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما