اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

پلنگ سیاه سومین فیلم تاریخ گیشه آمریکای شمالی شد

فیلم پلنگ سیاه

فیلم پلنگ سیاه با عبور از «تایتانیک» در گیشه آمریکای شمالی به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در آمریکا بدل شد.

 


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، فیلم پرفروش «پلنگ سیاه» به یک جایگاه مهم دیگر دست پیدا کرد. فیلم رایان کوگلر هنوز در حال تاریخ‌سازی است و تنها ۲ ماه پس از اکرانش در سینماها، سومین فیلم پرفروش سینمای آمریکا شده است.فیلم ابرقهرمانی مارول و دیزنی موفق شد تا دیروز شنبه به رکورد فروش «تایتانیک» برسد و از فیلم جیمز کامرون جلو بزند.

 

اکنون فقط ۲ فیلم در برابر «پلنگ سیاه» قرار دارند؛ «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» با فروش ۹۳۶.۷ میلیون دلار و «آواتار» با فروش ۷۶۰.۵ میلیون دلار.

 

«پلنگ سیاه» روز جمعه را با فروش کلی ۶۵۹.۳ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی آمریکا به پایان برد و شنبه «تایتانیک» را گرفت. این در حالی است که «تایتانیک» با فروش ۶۵۹.۵ میلیون دلار در اواخر ۱۹۹۷ به این جایگاه رسیده بود.

 

در بازار جهانی «پلنگ سیاه» اکنون یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار فروش کرده و در مکان دهم قرار دارد و بعید است حتی بتواند به فروش 2.2 میلیارد دلاری تایتانیک نزدیک شود. 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما