والت دیزنی معاصر خالق داستان اسباب بازی از دیزنی خداحافظی کرد

صبح امروز خبر خداحافظی و بیانیه جان لستر تیتر اصلی اغلب نشریات اینترنتی معتبر قرار گرفت.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، کمپانی والت دیزنی با تأیید این خبر اعلام کرد البته هم‌چنان از مشاوره‌های لستر بهره خواهیم برد و او همواره مشاور این کمپانی باقی خواهد ماند، اما دیگر در این کمپانی حاضر نیست.

جان لستر نویسنده، تهیه کننده، انیماتور و کارگردان سرشناس و مطرح سینما که در کمپانی‌های مطرح والت دیزنی و پیکسار کار می‌کند و به خاطر نبوغ سرشار او در زمینه انیمیشن لقب «والت دیزنی معاصر» را به او داده‌اند و بر هیچ کس اهمیت او در دنیای انیمیشن پوشیده نیست.     

باب ایگر، مدیر عامل کمپانی والت دیزنی در طی مصاحبه‌ای با گزارشگر سایت خبری ورایتی اینگونه درباره جان لستر و خروج او صحبت کرد:


«جان لستر جایگاه و شرایط بسیار قابل توجهی را در استودیوی پیکسار و بخش انیمیشنی کمپانی والت دیزنی از آن خود کرده بود. او کسب و کار و تجارت انیمیشن را بازسازی کرد، ریسک‌های نفس‌گیری را انجام داد و داستان‌های بسیار زیبا و با کیفیت بالایی را درون انیمیشن‌های خود بازگو کرد که این داستان‌ها تا ابد در ذهن‌ها باقی خواهند ماند. ما به‌شدت از صمیم قلب از همکاری او با این کمپانی سپاسگزاریم. فعالیت‌هایی که او در این کمپانی در طول همکاری خود انجام داد، باعث شد استودیوهای انیمیشن‌سازی والت دیزنی تا حد بسیار زیاد و جالب توجهی پیشرفت کند. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جان در این مدت زمان می‌توان به جمع‌آوری تیمی اشاره کرد که متشکل از داستان پردازان و خالقان بزرگ است. این اعضا دارای آینده‌نگری و استعدادی هستند که توانستند یک استاندارد خاص برای انیمیشن تعیین کنند تا نسل‌های آینده طبق آن پیش بروند».

از طرف دیگر، خود جان لستر هم به نوبه‌ی خود بیانیه‌ای در این زمینه منتشر کرده که به شرح زیر است:

«شش ماه گذشته، فرصت و زمان بسیار خوبی را برای من فراهم کرد تا بتوانم درباره کلیت زندگی خود و اولویت‌های زندگی شخصی و همچنین کاری خود فکر کنم. اگرچه من هنوز علاقه بسیار زیادی به هنر انیمیشن‌سازی دارم و خودم را وقف آن می‌کنم و از طرف دیگر از استعدادهای خلاق کمپانی دیزنی و استودیوی پیکسار الهام می‌گیرم، اما به‌تازگی به این نتیجه رسیدم که پایان سال جاری، به نظر زمان بسیار مناسبی است تا من به سراغ چالش‌های خلاقانه جدیدتری بروم و روی تجربه کردن آنها تمرکز کنم. من به شدت خوشحال و مفتخرم از اینکه می‌بینم دو کمپانی انیمیشن‌سازی بسیار مهم و محبوب در سطح دنیا توانستند زیر نظر و تحت رهبری من به درجات بالایی برسند. در نهایت من از تمام فرصت‌هایی که در کمپانی دیزنی برای من به وجود آمده بود تا بتوانم به اشتیاق و ایده‌های خود بال و پر بدهم سپاسگزارم».

در گزارشی از گاردین نسبت به همین موضوع اشاره شده است که دلیل اصلی ترک لستر و کنار آمدن دیزنی با چنین خسرانی، رابطه بدی بوده که در ماه‌های آخر 2017 بین لستر و برخی کارکنان به وجود آمده است. لستر خود کم‌کاری‌اش در سال 2017 را نسبت به کارمندان این کمپانی پذیرفته بود و برخوردهای سختی که با کارکنان داشت را نپذیرفته بود. پس از سال سختی که لستر پشت سر گذاشته بود دیزنی به او مرخصی شش ماهه داده بود و گویا لستر دیگر باید دیزنی را ترک می‌کرده است.

گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده حاکی از آن است که جنیفر لی، کارگردان انیمیشن Frozen (یخ زده) و پیت داکتر، کارگردان انیمیشن Inside Out (درون و بیرون) کاندیداهای بسیار خوبی برای جایگزینی لستر هستند. براساس این گزارش‌ها، جنیفر لی برای استودیوهای انیمیشن‌سازی والت دیزنی و پیت داکتر برای استودیو پیکسار مناسب است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر