پس از مرلین مونرو، سینما با نیکول کیدمن سراغ گریس کلی می‎رود


اولیویه دان کارگردان فرانسوی نیکول کیدمن را برای ایفای نقش گریس کلی ستاره مشهور دهه‎ی 1950 سینمای آمریکا انتخاب کرد.

 گریس از موناکو

به گزارش آکادمی هنر، اولیه دان که کارگردانی بایوگراف موفق زندگی ادیت پیاف خواننده فرانسوی حال به دنبال ساخت فیلمی از زندگی ستاره‎ی پر سر و صدای آمریکایی و همسر پرنس موناکا است. گریس کلی کلی که متولد 1929 در فیلادلفیا بود، سال 1951 با فیلم «چهارده ساعت» به کارگردانی هنری هاتاوی وارد دنیای سینما شد و تا سال 1956 که با پرنس رنیه سوم آشنا شد، در 11 فیلم از جمله «نیمروز» فرد زینه‌مان، «موگامبو» جان فورد و «پنجره عقبی»، «ام را برای قتل بگیر» و «دستگیر کردن دزد» (هر سه به کارگردانی آلفرد هیچکاک) بازی کرد. او در 1955 برای فیلم «دختر روستایی» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. کلی پس از ازدواج از دنیای سینما کناره گرفت و سال 1982 در یک سانحه رانندگی در مونته کارلو درگذشت.

در مورد موناکو، زندگی پرنس‎های این شهر و گریس کلی مستندهای مختلفی ساخته شده است اما این شهر اشراف این بار سوژه فیلم داستانی اولیه دان می‎شود. افراد مختلفی تمایل داشتند نقش گریس کلی را بازی کنند اما دان کیدمن را انتخاب کرد و ساعاتی قبل خبر از موافقت او برای ایفای این نقش بر روی خبرگزاری‎های مختلف آمد. این فیلم پس از فیلم موفق هفته من با مرلین که سال 2011 ساخته شده بود یکی دیگر از فیلم‎های دهه‎ی دوم قرن بیست و یکم می‎باشد که یک ستاره مشهور و پرحاشیه سینما را سوژه خود قرار می‎دهد. کانال پلاس یکی از سرمایه‎گذاران اصلی این فیلم به شمار می‎رود و هزینه ساخت آن 15 میلیون دلار برآورد شده است.

داستان گریس از موناکو Grace of Monaco بین دسامبر 1961 تا نوامبر 1962 می‎گذرد، زمانی که کلی دو فرزند دارد و شش سال است از دنیای سینما فاصله گرفته و همسر حکمران موناکو است. شارل دوگل رهبر فرانسه، شش ماه به همسرش پرنس رنیه سوم فرصت داده قوانین مالیاتی موناکو را از نو تعریف کند و اینجاست که نقش او برجسته می‌شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر