کن لوچ از ساختن فیلم تبلیغاتی شرمسار است!

 

کن لوچ

 

کن لوچ؛ فیلمساز چپ و برنده‌ی دو نخل طلای جشنواره‌ی کن اعتراف کرده است که از ساخت یک فیلم تبلیغاتی برای فست فود مک‌دونالد شرمسار است.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از گاردین، کن لوچ فیلمساز سوسیالیست بریتانیایی در یک مستند که در مورد فعالیت‌های سینمایی او ساخته شده اعتراف کرده است که از ساختن فیلمی تبلیغاتی برای فست فود مک‌دونالد در سال 1990 شرمسار است.

 

این مستند که «در برابر: زندگی و فیلم‌های کن لوچ» نام دارد فیلمی است در قالب مصاحبه که توسط یکی از شبکه‌های تلویزیونی بریتانیا ساخته می‌شود. در این مستند لوچ از زندگانی و چگونگی ورودش به سینما می‌گوید و سپس در مورد تک تک فیلم‌هایی که ساخته توضیح می‌دهد. این فیلمساز در بخشی از این مستند و در مقام پاسخ به سوال مصاحبه کننده که از او در باب فیلم‌های تبلیغاتی‌ای که برای کارخانه‌های دیگر ساخته جواب می‌دهد: «من فقط یک فیلم تبلیغاتی ساخته‌ام. آن هم برای فست فود مک دونالد بود. از ساختن آن هم شرمسارم». لوچ ادامه داده که البته در آن مقطع زمانی ساختن این فیلم به او کمک کرده تا بتواند هزینه‌ی لازم برای ساختن فیلم خودش را به دست آورد. هر چند این کارگردان معتقد است که همچنان باور دارد خود را برای به دست آوردن پول به نظام نئولیبرالیسم جهانی فروخته است!

 

لوچ کارگردان 79 ساله‌ی انگلیسی چندی قبل تواسنت برای کارگردانی فیلم «من؛ دنیل بلیک» دومین نخل طلای خود را از جشنواره‌ی کن فرانسه دشت کند. 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر