فیلمبردار فیلم «شیر» قورباغه‌ی طلایی امسال را بُرد

 

 

مهمترین جایزه‌ی فیلمبرداری جهان مربوط است به فستیوال فیلم کمرایمیج (Camerimage) لهستان که هر ساله به بهترین‌ فیلمبرداری‌های سال اهدا می‌شود. امسال این جایزه را گریگ فریسر فیلمبردار فیلم شیر محصول 2016 آمریکا بُرد.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از اسکرین دیلی، فستيوال کمرایمیج که در كشور لهستان برگزار مي‌شود، تنها فستيوال تخصصي هنر فيلمبرداری در دنيا به‌شمار مي‌رود و جوايز آن مربوط به فيلمبرداري در بخش‌هاي مختلف ازجمله دانشجويی، مستند، تبليغاتی، ويدئو، موسيقی و نيز بخش اصلی که مربوط به فيلم‌های بلند داستانی مي‌شود،به برترين‌های سينمای جهان اعطا می‌گردد.

 

اين فستيوال در بخش فيلم‌های بلند سه جايزه‌ی قورباغه طلا، نقره‌ و برنز دارد که همه ساله به سه فیلمبردار مطرح جهان برای فیلمبرداری فیلم اهدا می شود. از ایران تاکنون محمود کلاری برای فیلمبرداری فیلم «جدایی نادر از سیمین» توانسته برنده‌ی یکی از این جوایز شود. او در سال 2008 برای فیلمبرداری این فیلم توانست قورباغه‌ی نقره ای این جشنواره را بگیرد. در هر صورت امسال جایزه‌ی اصلی به گریگ فریزر برای فیلمبرداری فیلم «شیر» اثر گرث دیویس رسید. بردفورد یانگ برای فیلمبرداری فیلم جدید دنیس ویله‌نوو؛ «ورود» توانست برنده‌ی قورباغه‌ی نقره‌ای شود و آنتونی داد منتل برای فیلمبرداری فیلم «اسنودن» ساخته‌ی اولیور استون برنده‌ی قورباغه‌ی برنزی امسال این فستیوال مشهور شد.

 

این فستیوال همه ساله در شهر بیدگوشچ لهستان و از تاریخ 12ام تا 21ام نوامبر برگزار می‌شود. برندگان امسال بخش اصلی این فستیوال همگی آمریکایی بودند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر