اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گالری گردی در نوروز 97

گالری گردی نوروز 97

نزدیک به 10 گالری خصوصی در کنار موزه‌ها و گالری‌های دولتی در نوروز 97 هم‌چنان به نمایش آثار ادامه خواهند داد.

 

به گزارش بخشی تجسمی آکادمی هنر، اگر از دید و بازدیدها در 3 روز اول فاصله گرفتید می‌توانید یک یا دو روز خود را به گالری گردی اختصاص دهید. ما در این‌جا به معرفی گالری‌های خصوصی که اغلب جریان جدی هنر در آن‌ها اتفاق می‌افتد و رسانه خاصی ندارند خواهیم پرداخت و برنامه‌ای برای گالری گردی به شما ارائه خواهیم کرد.

 

1- منطقه عباس آباد (گالری رج و نمایشگاه مرکز آنی)
نمایشگاه نقاشی‌های مجتبی تقوایی که بخشی از آثارش در اسفندماه 1396 به نمایش درآمده بود بخش دیگری از آن از پنجم فرودین 1397 در گالری رج به نمایش در خواهد آمد. این آثار با تکنیک گواش و مرکب بر روی مقوا کشیده شده‌اند و تا 20 فروردین نمایش آن‌ها ادامه دارد. گالری از ساعت 16 تا 20 فعالیت خواهد کرد و کافه آن از 16 تا 21 دایر است. گالری رج در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 4، واحد 3 واقع شده است. گالری شنبه‌ها و 12 و 13 فروردین‌ماه تعطیل است.

 

2- منطقه هفت تیر (گالری‌های اعتماد 1 و 2، فرمانفرما، اُ، امکان و ایرانشهر)
گالری اعتماد 1 میزبان مجسمه‌های سپیده نوری است که از 18 اسفند افتتاح شده و تا 28 فروردین ماه نمایشش ادامه خواهد شد. این گالری در شماره 2 خود میزبان نقاشی‌های آنه محمد تاتاری است. تاتاری از نقاشان ترکمن و باسابقه‌ای است که خود معتقد است آثارش گفتمان آیین‌های شرقی و غربی بر اساس وحدانیت است. علاقه مندان می‌توانند برای مشاهده این آثار از ساعت 12 تا 20 به ميدان هفت تير، خ مفتح جنوبى، بن بست شيرودى پلاك ٢٥ مراجعه کنند.
گالری فرمانفرما میزبان آثار محمدرضا ظهوریان است. نام نمایشگاه او «خاطرات نه چندان گنگ» حکایت از خاطره‌های او در سبک انتزاعی بر روی بوم دارد. این نمایشگاه تا 27 اسفندماه ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند هر روز از ساعت 11 تا 19 به خیابان کریمخان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ رجوع کنند.
فریدون آو نوروز امسال هنرمند پرکاری به شمار می‌رود او در گالری اُ آثاری از هنرمندان بزرگ تاریخ چون داگلس جانسون، باب ویلسون، آنجلو بیانچینی، رابرت راشنبرگ، اندی وارهول، کارل شلامینگر و میچالیس ماکرولاکیس جمع آوری کرده که می‌توانید از ساعت 12 تا 20 به خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک 18، طبقهة اول تا تاریخ 10 فروردین‌ماه رجوع کنید. فریدون آو در گالری امکان تا تاریخ 17 فروردین ماه در کنار هنرمندانی چون داود امدادیان، مهران مهاجر، عباس کیارستمی، شهریار توکلی، علی رضا، رعنا فرنود، علی گلستانه و فرشید ملکی آثارشان به نمایش در خواهد آمد اسم نمایشگاه «ناتمام است درخت». ساعت بازدید: 11 تا 18 – آدرس: میدان هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77
گالری ایرانشهر دیگر گالری است که نمایشگاه انفرادی دارد و تازه‌ترین آثار مرتضی دره‌باغی هنرمند پیشکسوت را به نمایش گذاشته است. نمایشگاه تا 14 فروردین ماه ادامه خواهد داشت که علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خيابان كريمخان زند، خيابان شهيد عضدي (آبان جنوبي) خيابان سپند پلاك ٦٩ رجوع کنند.

 

3- منطقه حافظ
پروژه‌های آران این بار به سراغ نمایشگاه گروهی با اشتراک آثار روی کاغذ و چاپ سیلک و دیجیتال رفته است. در کنار فریدون آو که در دو گالری دیگر فعالیت داشت آثاری از بهار صمدی، هما دلواری، آرش صداقت کیش و هنرمندان دیگر تا تاریخ 25 فروردین به نمایش در خواهد آمد که علاقه مندان می ‌توانند از ساعت 13 تا 19 به آدرس آخيابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک 5، ورودي حياط رجوع کنند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما