اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

خوشامد گویی فصلی تازه‌ترین اثر بنکسی از تخریب نجات یافت؛ مایکل شین حافظ آن شد

گرافیتی بنکسی در ولز

 

چند روز پیش بنکسی هنرمند مشهوری که هویتش فاش نشده بر روی دیواری در ولز گرافیتی کشید که نزدیک به تخریب آن بود.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گرافیتی بنکسی بر دیوار یک گاراژ در منطقه پورت تالبوت که خود آن را «خوشامدگویی فصلی» خوانده است توسط شخصی مورد حمله قرار گرفت که می‌خواسته به آن آسیب بزند.

 

گری اوون، نگهبان این نقاشی که شنبه‌ شب فرد مهاجم را تعقیب کرد و سپس به پلیس اطلاع داد، در صفحه فیسبوکی که آن را مدیریت می‌کند، نوشته است:"یک مست ابله تلاش کرد که حصار و پوشش محافظ کار هنری بنکسی را پایین بکشد."

 

مردم محل اظهار نگرانی کرده‌اند که ممکن است این اثر هنری دوباره "از سوی کسانی که می‌خواهند به شهرت برسند" هدف حمله قرار بگیرد. به همین دلیل مایکل شین، بازیگر هالیوود که اهل ولز است هزینه محافظت از این اثر را پرداخت کرده است.

 

اوون به بی‌بی‌سی گفته است؛ از این که بنکسی منطقه آنها را برای خلق یک اثر هنری انتخاب کرده است، افتخار می‌کند. او در ماه اوت به بنکسی پیغامی فرستاده بود و از او خواسته بود که در این منطقه نقاشی دیواری بکشد.

این نقاشی روی دو بخش از دیوار یک گاراژ کشیده شده است. بخشی از آن کودکی را به تصویر می‌کشد که ظاهرا در حال لذت بردن از بارش برف است و اما با دیدن بخش دیگر دیوار معلوم می‌شود که این در واقع برف نیست بلکه تکه‌های خاکستر از یک زباله‌دان آتش گرفته است. گفته شده که این نقاشی دیواری در دو روز اول دست‌کم دو هزار بازدید کننده داشته است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما