اولین سالگرد معصومه سیحون و رونمایی آثار هنرمندان با سخنرانی آیدین آغداشلو


معصومه سیحوناردیبهشت امسال، اولین اردیبهشتی می‎باشد که معصومه سیحون دیگر در جمع هنرمندان و خانه همیشگی‎اش، گالری سیحون نمی‎باشد. به همین مناسبت نمایشگاهی در گالری سیحون با نام (اولین اردیبهشت) برای سپاس از این بانوی هنرمند و گالری دار ، در تاریخ 30 اردیبهشت برگزار می شود.

 

به گزارش آکادمی هنر، جمعی از هنرمندان پیشکسوت (محسن احمدوند، عطا امیدوار، جمشید بایرامی، عبدالحمید پازوکی، ناصر پلنگی، افشین پیر هاشمی، نادر داوودی، بهرام دبیری، کامبیز درم بخش، مصطفی دشتی، فریده زریو، ایرج شافعی، بهزاد شیشه گران، عین الدین صادق زاده، سیف الله صمدیان، احسان طوسی، میثم علیپور، پرویز کلانتری، گلی محلاتی، کیانوش معتقدی، نسرین حقیقی، رحیم مولائیان، رضا میلانی، احمد نصرالهی، جیسون نوشین، سایمون نوشین) به همراه تعدادی از هنرمندان مطرح نسل جدید، که نخستین گامهای حرفه ایشان را با گالری سیحون آغاز کردند،  آثاری را به یاد خانم سیحون خلق کرده اند که در اولین سالگرد ایشان در گالری اش به نمایش گذاشته‎اند.

 

اگر چه نزدیک به یک سال است که دیگر از فعالیت‎های حرفه‎ای معصومه سیحون در فضای تجسمی ایران خبری نیست، اما ارزش‎های حرفه‎ای کارهای ایشان به طور جدی در هنر معاصر ایران، چه در قالب یک هنرمند و خلق آثاری مدرن، و چه در قالب یک گالری‎دار و پرورش نسل حرفه‎ای در فضای گالری‎داری، پایدار مانده است. با ثبت تمامی این ارزش‎ها، نمی‎توان منکر نمادگونگی معصومه سیحون در بسط و گسترش فضای  مدرن هنر تجسمی ایران شد.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر