نمايشگاه عكس‌هاي مونا بزرگي با عنوان«تن جاي رخت آويز» در گالری آتبین


نمايشگاه عكس‌هاي مونا بزرگي با عنوان«تن جاي رخت آويز» از روز جمعه ششم خرداد در گالري آتبين برپا شده است. 

به گزارش آکادمی هنر، این نمایشگاه شامل ۱۴ عکس رنگی با چاپ دیجیتال در ابعاد ۹۰×۶۰ عکسی از مونا بزرگیمی‌شود که بر روی استیج به صورت صحنه سازی گرفته شده است. مونا بزرگي در اين آثار شباهت‌های بین رخت آویز و تن را به نمایش می‌گذارد و نگاهی مفهومی به مقوله پوشش دارد. برخورد ما انسان‌ها با لباس‌هایی که به تن می‌کنیم را نشان می‌دهد، نداشتن دقت لازم بر این موضوع خود حکایتی شده از رخت آویزی که هر لباسی با هر شکلی به آن آویزان است.

در اين عكس‌ها جا لباسي به چشم مي‌خورد كه هر بار لباس‌هاي روي آن تغيير كرده و از لباس‌هاي مختلف پر و خالي مي‌شود كه هر كدام فرم و شكل خاص و تركيب‌بندي‌هاي مربوط به خود را دارد.

 

او به رخت آويز هویت بخشيده، بدن انسان را در آثار حذف كرده است اما نقش يك انسان را به آن داده است.  لباس‌هاي آويزان شده به آن تن پوشي است كه براي آن برگزيده شده است. اودر اين عكس‌ها از لباس‌هاي سنتي و روسري تا لباس هاي مدرن مهماني و به روز استفاده كرده است و به شكلي فضاي سنتي و مدرن را با هم تركيب كرده است. هنرمند در اين آثار درگيري هاي ذهني خودش را وارد كرده است بزرگي در اين مورد مي گويد: من لباس‌هايي را در نظر گرفته‌ام كه معمولا خودم از آنها استفاده مي‌كنم و نشان دادم همه ما در مواقعي هنوز از لباس‌هاي سنتي استفاده مي‌كنيم و درگيري‌هاي سنتي داريم و در جاهايي هم گرايش‌هاي مدرن داريم و بعضي اوقات مي‌خواهيم از هر دو در كنار هم استفاده كنيم اما مي‌بينيم در نهايت هيچكدام را نداريم. من در اين عكس‌ها دغدغه‌هايي كه در زندگي خودم و اطرافيانم احساس مي‌كردم را نشان داده‌ام.

 

مونا بزرگي متولد 1358 است. او كارشناسي عكاسي خود را از دانشگاه هنر و معماري دريافت كرده است و اين نمايشگاه دومين نمايشگاه انفرادي او در گالري آتبين بشمار مي‌آيد.

 

اين نمايشگاه تا سه شنبه 17 خرداد در گالري آتبين داير خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 5 تا 9 از آثار ديدن كنند.

 

گالري آتبين در خيابان وليعصر- ضلع جنوب چهارراه پارك وي- كوچه خاكزاد- پلاك 42 واقع است.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر