نقاشي‌هاي «ياسمن رسولي» از جمعه هفتم مرداد در گالری سیحون

 

نمايشگاه نقاشي‌هاي ياسمن رسولي اين هفته در گالري «سيحون» ارائه مي‌شود.

 نقاشی یاسمن رسولی 

به گزارش آکادمی هنر، محمد مهدي رسولي در يادداشتي با عنوان «نگاه کنيد!» درباره اين نمايشگاه نوشته است: «نقاشي‌هاي ياسمن، در عمق زخم‌هاي آدمي، پي جور کيفيتِ بودن است.

 

آدم‌ها زير دست و پاي آرزوهايشان مي‌پلکند و در نگاه اول، مرعوبت مي‌کنند و بعد، تازه، اولين جلسه معارفه شکل مي‌گيرد؛ اما معرفت بصري نقاش، بي واسطه، تو را از تصاوير پيش ساخته گچي بر حذر مي‌دارد. اين معرفت شتابنده، به سطح قصارهاي ادبي پناهنده نيست؛ دروغ باف و عربده جو نيست. سبک نيست. پس در سطح نمي‌ماند. غوطه مي‌خورد و غوطه‌ورت مي‌کند. وقتي به عمق رفتي فصل ديگري از آشنايي صورت مي‌گيرد. حالاست که از صورت مي‌گذري. به آدم‌هاي پرده خيره مي‌شوي. زل مي زني توي چشم هايي که ندارند و آينه‌اي مي‌سازي ترد و شکننده. حالا نوبت رنگ نيست. در اين اتاق‌هاي بسته و تاريک، که نور، زير پاي ديوارهاي سياه و سفيد به سايه مي‌نشيند، چه جاي رنگ؟ اين گريز از رنگ بسيار هوشمندانه است توي اين پرده ها.»

 

او در ادامه اين نوشتار آورده است:« نمادها تو را اسير نمي‌کنند. چون تو خود نمادي هستي که پرده را کامل مي‌کني. در ترس هم شيرين و هم گس پنجره‌ها، گرفتار نمي‌شوي، چون سرآخر، نوري هست که تو را به تو نشان مي‌دهد. گم شدن در اين پرده‌ها سخت و تلخ است، اما اين گم شدن، شيرين‌تر از پيدا شدني است که در اين اتاق‌هاي خاکستري، به وهم آن دچاري.

نقاشی یاسمن رسولینگاه کنيد! يکي از پرده بيرون زد؛ آن که نقاش است. ياسمن براي فرداي نقاشي‌اش نقشه‌ها دارد نقشستان، نه اينکه دختر من است، نگاه کنيد، به اين پرده ها با اضطرابي عاشقانه خيره شويد. چيزي، کلمه‌اي، شما را به شما دعوت نمي‌کند؟ »

 

بر اساس اين خبر، نمايشگاه ياسمن رسولي روز جمعه ـ 7 مرداد ماه ـ از ساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و تا چهارشنبه ـ 19 مردادماه ـ ادامه دارد.

 

علاقه‌مندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 18 از اين آثار ديدن كنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88711305 تماس حاصل نمایند. لازم به اشاره است که گالري روز جمعه ـ14 مرداد ماه ـ تعطيل است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر