اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های علی زعیم در گالری «سیحون»

نمایشگاهی از نقاشی‌های علی زعیم جمعه 25 شهریورماه 1390 در گالری سیحون برپا خواهد شد.

قاشی از علی زعیم 

به گزارش آکادمی هنر، آیدین آغداشلو هنرمند نقاش و محقق هنری در مورد نقاشی‌های زعیم می‌نویسد: « این نوع نگاه – تماشای جهان زیبای کهن سالی که در معرض ساختارهای مدرن و معاصر صدمه دیده و زخمی شده – نگاه رایجی است در میان ما، و در این روزها. این نگاه حساس شده و احساساتی ،"گذشته" را – به نیابت آثار هنری همان دوران – مطلق خوبی فرض می کند و جهان مهاجم معاصری را که گذشته ی مزاحم و دست و پاگیر را می روبد و در هم می شکند، تحمل نمی کند. اما واقعیت امری است و دلتنگی و گم گشتگی هنرمند امری دیگر است. جستجوی گذشته و معنای از کف رفته ی آن می تواند بدل به تمرینی شود از تقلید اصالت سپری شده و دلگرم شدن از تکرار اصالتی که – حیف که – دوامی ندارد و بازسازی آن، معنا را تجدید و تمدید نخواهد کرد. هرچند تماشای حاصل کار هنرمندی که کار جدی می کند و حرفی برای گفتن و چیزی برای عرضه کردن دارد همچنان دلپذیر است.»

 اثر علی زعیم

بر اساس این گزارش افتتاحیه این مجموعه آثار در روز جمعه 25شهریورماه از ساعت 16 تا 20 خواهد بود و نمایشگاه تا 6 مهرماه 1390 ادامه دارد. لازم به ذکر است گالری سیحون همه روزه از ساعت 10 الی 18 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود و در روز جمعه 1 مهرماه تعطیل است. گالری سیحون در تهران، خیابان خالد اسلامبولی، كوچه چهارم، پلاك 11 واقع می‌باشد.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

دیدگاه‌ها  

0 #1 Guest 1390-08-06 23:23
به نمایشگاه رفتم و از تصاویر آشنای امروز ما که توسط این هنرمند به روی بوم نقاشی رفته بود لذت بردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما