نمایشگاه نقاشی‎های "شهریور" بیتا وکیلی در اردیبهشت برپا می‎شود


جدیدترین آثار نقاشی آبستره پست مدرنیستی بیتا وکیلی در روز یکم اردیبهشت ماه در نگارخانه ماه مهر ارایه می شود.

 نقاشی های بیتا وکیلی

به گزارش آکادمی هنر، بیتا وکیلی در نمایشگاه جدید خود که نخستین نمایشگاه نگارخانه ماه مهر در سال 1391 خورشیدی است، نقاشی های آبستره پست مدرنیستی خود را با نام "شهریور"  ارایه می‎کند.

 

این نمایشگاه شامل 10 تابلوی نقاشی با اندازه های دومتر در سه متر است که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده اند و در آن افزون بر نقاشی از کلاژ اشیای صنعتی نیز بهره برده شده است.

 

شیوه خاص نقاشی وکیلی که در امتداد گرایش نقاشی آبستره است ، از روش روزآمدی برخوردار است که نقاشی هایش را واجد برچسب پست مدرنیسم نیز می کند و به همین دلیل برخی از منتقدان کشور از جمله پریس تنظیفی آنها را به نام نقاشی آبستره پست مدرنیسم (abstract postmodernism) شناسایی و دسته بندی می کند.

 

همین گرایش نقاشانه در آثار وکیلی است که موجب شده است تا از آثار او که با گرایش های سبکی رایج عرصه نقاشی کشور متفاوت است ، استقبال خوبی در حراج های بین المللی و بازار هنر به عمل آید و آثار او با بهای 35 هزار دلار در حراج های کریستی به فروش رسد .

 

بیتا وکیلی متولد 1352 تهران است .این هنرمند دانش آموحته رشته  نقاشی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده هنر است و حدود 18 سال است که به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کند. وکیلی عضو انجمن نقاشان ایران است و تاکنون آثارش را در پنج نمایشگاه انفرادی و بیش از 70 نمایشگاه گروهی در ایران و دیگر کشورها به نمایش گذاشته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر