نمایشگاه نقاشی های مجتبی تقوایی با نام مرکز آنی در گالری رج

مرکز آنی نمایشگاه نقاشی های مجتبی تقوایی

 

گالری رج در آخرین نمایشگاه سال 96 میزبان نقاشی‌های مجتبی تقوایی هنرمند پاپ آرت خواهد بود.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، تقوایی در این نمایشگاه 25 اثر در ابعاد متغیر کوچک تا بزرگ را در معرض نمایش علاقه‌مندان در گالری رج از تاریخ جمعه 11 اسفندماه خواهد گذاشت. این آثار را می‌توان همچون دیگر آثار تقوایی در راستای پاپ آرت و حتی پست پاپ آرت دسته بندی کرد.

 

تقوایی که کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره دارد از سال 1394 با نمایشگاه «اشتباهات و ترس ریختن‌ها» اولین نمایشگاه انفرادی خود را در گالری خورشید گذاشت و تا به حال در چند نمایشگاه انفرادی و گروهی شرکت داشته است. او علاوه بر مدیوم نقاشی، تصویرسازی را نیز دنبال کرده است که می‌توان به همکاری او و انتشارات نیماژ اشاره کرد. تقوایی در کارنامه هنری خود آهنگسازی برای نمایش و فیلم‌های کوتاه را نیز داشته است.

 

او در بخشی از مقدمه‌ای بر نمایشگاه خود آورده است: «سال‌ها از جنگ بزرگِ شمالی‌ها می‌گذشت. روزی که اجسام غول‌آسا اولین بار در آسمان دیده شدند، مدت‌ها بود که مردم از یادِ جنگِ موحش دور شده بودند. و بازهم سال‌ها طول کشید که دریابند این سایه‌ی جنگ بزرگ دیگر است. پس بزم و عیش و رقص به پا شد، چه آن‌که سایه‌ای وسیع حالا در آسمان بود و صاحب سایه مبهم، پس اضطراب چیره شد، تنش پیروز شد و رقصی بی‌پایان درگرفت. رفتگان هنوز رنگی بودند که ترس نیامده ی بزرگ هم ‌رنگ‌به‌رنگ ظاهر شد. افسارگسیخته. قضاوت حالا روزبه‌روز محوتر و بی‌جان‌تر می‌شد، جزئی‌ترین‌ها به نفع کلیات هم تقلیل و هم اعتلا یافته و در فضایی دورادور پشت ابرهای بسیارِ هر شبِ بارانی مأوایشان بود. به هم سایش، لغزش و غلتش داشتند.»

 

نمایشگاه «مرکز آنی» تا 21 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت که علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید به مکان گالری رج واقع در خیابان بهشتی (عباس آباد)، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، شماره 4، واحد 3 رجوع کنند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر