فرار از وحشت تکنولوژی در آثار کوکو کوگلنیک در گالری میچل این و نش

 کی کی کوگلنیک

گالری «میچل این و نش» در این ماه میزبان هنرمند اتریشی کی‌کی کوگلنیک است.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، یکی از پر سر و صداترین نمایشگاه‌های این ماه نیویورک نمایشگاهی متعلق به هنرمند اتریشی کی‌کی کوگلنیک است که دو دهه پیش در شصت و دو سالگی فوت کرد.




کوگلینگ بر جنبش مدرن انتزاعی اروپا تأثیر فراوانی گذاشت و آثارش از پاپ آرت آمریکایی تأثیر پذیرفته بود و در کنار هنرمندانی چون لیختنشتاین، جونز، الدربرگ و وارهول کار می‌کرد. او با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دغدغه فمنیست و خلاقیت فردی خود فراتر از دیگر نقاشان دهه‌های 1970 و 1980 آثارش دیده شدند. حال نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده او در گالری «میچل این و نش» برپا شده است.



او متولد 1935 در وین اتریش بود که در هنرهای زیبا وین تحصیل کرد و سپس به لندن، پاریس و رم سفر کرد و در نهایت در دهه 1960 در نیویورک اقامت گزید. او با الهام از پیشرفت‌های زمان خود در رباتیک و سفر به ماه، شروع به ترکیب اشیاء، مواد و رنگ‌ها از اسپری کردن تا چاپ استنسیل کرد.



در آثار چند وجهی کوگلنیک فیگور انسان و پرتره موضوعی قالب هستند. این فیگورها اغلب شکل ذاتی از فیگور را به صورتی بدنمند گرفته‌اند تا بازتابی از عدم اطمینان هنرمند به آینده تکنولوژی در جهان باشند. بازنمایی او از بدن زن، سیاست و جامعه نتیجه برگرفته از وحشت و دستاوردهای قرن بیستم هستند.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر