نمایشگاهی از عباس معیری پس از چهل سال در گالری شیرین

عباس معیری

نمایشگاهی از عباس معیری هنرمند ایرانی پس از چهل سال دوری از ایران در گالری شیرین برپا شد.

 


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، گالری شیرین به همت انجمن بادگیر نمایشگاهی از نقاشی‌های عباس معیری، یکی از هنرمندان هنر مدرن ایران برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 18 مهرماه 1397 برقرار است. آخرین نمایش آثار این هنرمند در ایران تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۶ توسط گالری لیتو برگزار شد.


فعالیت‌های چهار دهه عباس معیری و تلاش او برای معرفی هنر و فرهنگ ایران‌زمین، رییس جمهور سابق فرانسه ، ژاک شیراک، را بر آن می‌دارد که از او به ‌عنوان استاد هنر بخش ایرانِ شهرِ پاریس دعوت به همکاری کند.



عباس معیری تا به امروز که هفتاد‌و‌‌نه سال دارد، لحظه‌ای از هنر ایرانی خود غافل نبوده است. او در بیش از صد و چهل نمایشگاه در کشورهای مختلف شرکت کرده است. تابلوهای او را می‌توان در مجموعه‌های خصوصی بنامی چون شاهزاده حسن‌خان محلاتی، شاهزاده ابونصر عضد، سلطان‌علی قاجار و بسیاری از اهالی سینمای فرانسه از جمله کلود بری و بسیاری دیگر یافت. صحنه‌ی پرشور هنر پاریس به حدی قدردان هنر عباس معیری است که آثار او را به ‌عنوان هنرمندی فرانسوی، در سال ۲۰۱۶، به  موزه هنر معاصر شهر سئول معرفی می‌کند



این نمایشگاه شخصیت ایرانی هنرمندی را به نمایش می گذارد که برای بیان وجود ایرانی  خود ابزارهای متفاوتی را در اختیار گرفته است. نقاشی رسانه‌ی اصلی اوست، ولی معیری به نقاشی بسنده نمی‌کند گاهی اوقات شعر و سازش را به مدد می‌گیرد و گاهی بازی در یک اثر نمایشی یا سینمایی. علاقه‌مندان برای مشاهده آثار این هنرمند می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، شماره 5 مراجعه کنند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر