حمیدیان و پناهی‌ها بازیگران طلایی شب بازیگر شدند

 

مراسم دهمین جشن شب بازیگر عصر روز گذشته(14 اردیبهشت) به همت انجمن بازیگران خانه تئاتر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر تهران برگزار شد و طی آن بهترین بازیگران سال 91 تئاتر کشور معرفی شدند.

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، در این مراسم که هنرمندان زیادی در آن حضور داشتند، اعضای هیات داوران متشکل از رویا تیموریان، بهزاد فراهانی، مسعود رایگان، اسماعیل خلج و علی بی غم برای معرفی بازیگران منتخب خود روی صحنه حاضر شدند که اسامی نفرات برگزیده به شرح زیر است.

 

نفر اول

مرد: بابک حمیدیان (مکبث)

تقدیر: گروه بازیگران نمایش «عجایب المخلوقات» که مجید بهرامی به نمایندگی از گروه هدایا را دریافت کرد.

زن: پانته آ پناهی ها (ویتسک)

پانته‌آ پناهی‌ها پس از دریافت جایزه خود از دست هیئت داوران دهمین جشن شب بازیگر به انتخاب انجمن بازیگران خانه تئاتر، بیان كرد: تشكر می‌كنم از كارگردانی كه اجازه می‌دهد بازیگر توانایی‌های خود را روی صحنه به معرض نمایش بگذارد و امیدوار هستم ایفای نقش‌های خوب نصیب همه بازیگران شود چون اطمینان دارم توانایی و ظرفیت زیادی در میان بازیگران ما وجود دارد و قطعا حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن وجود دارد

نفر دوم

مرد: مرتضی اسماعیل کاشی (ویتسک)

تقدیر: علی سرابی برای ایفای نقش استاد حمید سمندریان در نمایش «برهان» به کارگردانی محمد یعقوبی

زن: هایده حائری به پاس یک عمر تلاش مستمر در راه آموزش تئاتر به جوانان و دانشجویان

تقدیر: شهره سلطانی برای ایفای نقش در نمایش «مرغ سحر»

مرتضی اسماعیل کاشی پس از دریافت جایزه خود ضمن اشاره به صحبت‌های علی نصیریان در این مراسم اظهار داشت: آقای نصیریان امشب درباره بهره‌گیری و تکیه بر خلاقیت در آفرینیش اثر هنری صحبت کردند و من می خواهم بگویم اگر گروه ما طی این چند سال موفقیتی کسب کرد همه چیز را مدیون خلاقیت یکی از همین جوانان است که بدون اغراق تمام وجود خود را خرج کرد تا من و دیگر بچه‌های گروه روی صحنه بیاییم؛ از رضا ثروتی بابت امام این زحمت‌ها تشکر می کنم.

هایده حائری نیز پس از دریافت جایزه خود پشت میکروفون رفت و خطاب به حاضران گفت: ارزش این جایزه برای من بسیار زیاد است چون توسط بازیگران و هنرمندان برگزیده کشور به من اهدا می‌شود. همچنین از تک تک اعضای خانه تئاتر برای برگزاری این جشن که قطعا در مسیر آن با کاستی‌های فراوانی مواجه شدند تشکر می‌کنم.

این مدرس دانشگاه در ادامه خطاب به جوانان اظهار کرد: به نظر مشکلات زیادی وجود دارد اما به عقیده من با وجود تمام دشواری ها شما باید به تلاش خود ادامه دهید و مطمئن باشید نتیجه خواهید گرفت.

پانته آ پناههی ها

نفر سوم

مرد: امیر کربلایی‌زاده (چی شد که من مار خوردم و نظمیه زنان)

زن: هیات داوران در این بخش هیچ برگزیده‌ای نداشت.

کربلایی زاده پس از دریافت جایزه خود گفت: همواره گفته ام بهترین قاضی برای داوری توانایی بازیگر جلب اعتماد تماشاچی است و من امشب از شما تشکر می کنم که به من اعتماد کردید.

تبریک کامران تفتی دیگر کاندیدای دریافت جایزه نخست بازیگری مرد به رقیب خود بابک حمیدیان یکی از حاشیه‌های جالب مراسم اهدای جوایز بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر