نگاهی به نامزدهای بهترین بازیگر زن نقش اول اسکار 2017

 

 

در این مطلب نامزدهای جایزه بهترین بازیگر زن در هشتاد و نهمین دوره اسکار را مرور می‌کنیم. این مراسم روز یکشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (۸ اسفند) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


ایزابل هوپر، 63 ساله

 

برای بازی در فیلم «او»

 

شخصیت او در فیلم: نقش میشله له‌بلانک رییس یک شرکت تولید بازی‌های کامپیوتری را بازی می‌کند که در منزلش به او تجاوز می‌شود.

 

سابقه در اسکار: هیچگاه نامزد نشده است.

 

نظر منتقدان: ایزابل اوپر با ارائه نقشی سرشار از خشم آمرانه بیننده را میخکوب می‌کند، تا حدی که ممکن است او را پس بزنیم. فیلم با جسارت تمام او را نه به عنوان قربانی بلکه به عنوان تلفات دنیایی ارائه می‌دهد که خود او بخشی از آن و یا حتی مکمل آن است. (روزنامه گاردین)

 

روث نگا، ۳۵ ساله

 

برای بازی در فیلم «لاوینگ»

 

شخصیت او در فیلم: زن سیاهپوستی به نام میلدرد لاوینگ که ازدواجش با مرد سفید پوستی به نام ریچارد لاوینگ (با بازی جوئل اجرتون) در دهه پنجاه میلادی به بازداشت این زوج و در نهایت تبعید آنها از ایالت ویرجینیا منجر می‌شود.

 

سابقه در اسکار: هیچگاه نامزد نشده است.

 

نظر منتقدان: وقتی چشمان نافذش که معمولا رو به پایین است برای مقابله با جهانی که نیازمند تغییر است، بالا می‌آید، نگاهش تکان‌دهنده است. بی‌پیرایگی نافذ در بازیگری روث نگا نفس‌گیر است. (مجله رولینگ استون)

 

ناتالی پورتمن، ۳۵ ساله

 

برای بازی در فیلم «جکی»

 

شخصیت او در فیلم: او نقش جکی کندی همسر پرزیدنت جان اف کندی را بازی می‌کند که در سال ۱۹۶۳ ترور شد.

 

سابقه در اسکار: ناتالی پورتمن در سال ۲۰۱۱ به خاطر فیلم «قوی سیاه» جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی را گرفت و در سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم «نزدیکتر» نامزد بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

 

نظر منتقدان:بازی پیچیده ناتالی پورتمن در این فیلم ممکن است نقش‌آفرینی او برای فیلم قوی سیاه را تحت‌الشعاع قرار دهد و به بزرگ‌ترین دستاورد بازیگری او بدل کشود. (ورایتی)

 

اما استون، ۲۸ ساله

 

برای بازی در فیلم لا لا لند

 

شخصیت او در فیلم: نقش میا دولان، زن جوانی را بازی می‌کند که در شهر لس آنجلس زندگی می‌کند و آرزو دارد بازیگر شود.

 

سابقه در اسکار: در سال ۲۰۱۵ به خاطر بازی در فیلم «بردمن» در رشته بهترین بازیگر زن نقش مکمل نامزد شد.

 

نظر منتقدان: این بهترین مقطع از کار حرفه ای اما استون است که نقش خود را به عنوان زن سرگشته‌ای که عاشق هنرپیشه شدن است واقع گرایانه و جسورانه ایفا می‌کند و بعد در قالب میا که زندگی واقعی اوست با وقار به سفرش ادامه می‌دهد. (فیلم استیج)

 

مریل استریپ، ۶۷ ساله

 

برای بازی در فیلم «فلورنس فاستر جنکینز»

 

شخصیت او در فیلم: نقش فلورانس فاستر جنکینز زنی نیویورکی را بازی می‌کند که ثروت فراوانی به ارث برده و با وجود صدای ناهنجارش آرزو دارد خواننده اپرا شود.

 

سوابق در اسکار: مریل استریپ تاکنون ۱۹ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده، دوبار به خاطر بازی در فیلم‌های «بانوی آهنین» (۲۰۱۲) و «انتخاب سوفی» (۱۹۸۳) جایزه بهترین بازیگر زن و به خاطر بازی در فیلم «کرایمر علیه کرایمر» (۱۹۸۰) جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برده است.

 

نظر منتقدان: مریل استریپ نشاط آور و هنگامی که می‌خواند واقعا بامزه است و در تمام مدت، بازی او جسورانه ولی در عین حال کاملا باورکردنی است. (نیویورک تایمز)

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر