×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 322

جیب بر خیابان جنوبی - سیاوش اسعدی

تهیه‌کننده:‌علی سرتیپی

کارگردان:سیاوش اسعدی

 مصطفی زمانی جیب بر خیابان جنوبی

خلاصه داستان: بگذار به ضرب شمشير يك دلاور از پا درآيم، پولاد در قلب و لبخند بر لب. زماني چنين گفته بودم، ولي تقدير چه بازي ها كه ندارد، ميدان جنگ من فاضلاب گند خيابان بود و خصم من يك گاري با باري هيزم. بسيار منطقي است، من همه چيزم را از دست داده ام، حتي مردنم را...


 

بازیگران: مصطفی زمانی، نورا هاشمی، بهناز جعفری، امیرجعفری، محمود جعفری، هومن برق نورد، افشین سنگچاپ، لیلا بلوکات، علی رضا جعفری، علی اعلایی، پیام دهکردی

سایر عوامل: صدابردار: سعید احمدی- مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی: آیدا مصباحی- عکاس: بهرنگ دزفولی زاده- مدیر تولید: حسین چرمچی- مجری طرح: سعید خانی، مدیر تدارکات: مرتضی خسروی مجد.

 

در حاشیه: فیلم (جیب بر خیابان جنوبی) دومین ساخته بلند سینمایی سیاوش اسعدی بعد از فيلم (حوالي اتوبان) سال گذشته جلوی دوربین رفت اما بنا به دلایلی بخش‌هایی از آن باقی ماند. نورا هاشمی بازیگر نقش زن به دلیل استفاده از لنز دچار حساسیت و عفونت شدید چشم شد و مصطفی زمانی بازیگر نقش یک مرد فیلم هم از ناحیه پا آسیب دید به همین دلیل گروه تولید «جیب‌بر خیابان جنوبی» که 90 درصد از فیلمبرداری آن انجام شده بود، تصمیم گرفتند تا بهبودی کامل بازیگرانشان کار را متوقف کنند.

حواشی پیرامون تولید فیلم با ادامه توقف تولید فیلم و پایان سال 90 بیشتر شد و با منتشر شدن حرف های کارگردان فیلم در مورد بازیگر نقش اول فیلم به اوج خود رسید.

اسعدی در مصاحبه ای با یکی از رسانه ها اوایل اردیبهشت 91 اظهار کرد: بازیگر نقش اول فیلم به بهانه پا درد، کار را رها کرد و تهیه کننده هم کار را متوقف کرد. پزشکان گفتند باید استراحت داشته باشد اما متوجه شدیم ایشان با کار دیگری قرارداد بسته اند! علی رغم میل باطنی هر دوی ما کار متوقف شد و ما در یک عمل انجام شده قرار گرفتیم . من هم تا زمانی که با تهیه کننده توافق کردیم متعهد برای ادامه کار هستم. نه تنها من دیگر عوامل پروژه نیز به همین صورت خواهد بود. نمی توانم بیش از زمانی که متعهد هستم صبر کنم. تعهد من به تهیه کننده تا زمانی خواهد بود که با هم توافق کردیم. مصطفی زمانی هم در پاسخ به این اظهارات اسعدی گفت: تعطیلی «جیب بر خیابان جنوبی» ربطی به من ندارد و قرارداد آقای سرتیپی به عنوان تهیه کننده با این کارگردان 50 جلسه فیلمبرداری در 55 روز بوده است. من هم طبق همین قاعده با پروژه «جیب بر خیابان جنوبی» قرارداد امضا کردم و با پایان قراردادم حتی با اطلاع قبلی به پروژه دیگری پیوستم. البته اعتراف میکنم که اصلاً حضورم در این پروژه از همان ابتدا اشتباه بوده است. متأسفانه توصیه برخی دوستان را جدی نگرفتم و خودم را به دردسر انداختم. از لحاظ انسانی اشتباه کردم چون اصلاً روحیات من با روحیات این کارگردان سازگار نیست، اما به هر حال فیلمساز خوبی است.

وی اظهار کرد: کارگردان با هماهنگی روابط عمومی بدون اجازه تهیه کننده این خبر را به رسانه ها داده بود. خبری که باعث شد خیلی از دوستانم نگران شوند و من مجبور شوم شبانه خودم را به خانواده ام برسانم تا به آنها بگویم سالم هستم. این یک کار غیرحرفه ای از سوی کارگردان بود، اما من به احترام اعضای گروه و درخواست تهیه کننده برای اینکه حاشیه ای برای پروژه به وجود نیاید پذیرفتم صحبتی نکنم، اما این مصاحبه اخیر کارگردان نشان داد که سکوت در مقابل چنین آدمهایی اشتباه است. چون ظاهراً معنای سکوت را نمیفهمند.

مصطفی زمانی همچنین در مورد مصدومیتش گفته بود: مصدومیت من 12 روز قبل از تعطیلی کار بوده است. در بازار تهران مصدوم شدم. فشارم زیر 9 بود و با آمبولانس به بیمارستان منتقل و بستری شدم. با این حال به دلیل تعهدی که داشتم و به خاطر تشنجی که در گروه وجود داشت فردای آن روز ساعت 5 صبح خودم را به محل فیلمبرداری رساندم با 40 هنرور در شرایط سختی قرار بود در مترو کار کنیم که من به دلیل تعهدم آمدم اما نمیدانم آقای کارگردان تا ساعت 11 ظهر کجا بودند؟! مثل اینکه خواب مانده بودند البته این اتفاق بارها و بارها هنگام فیلمبرداری تکرار شد. نمونه اش در روز آخر فیلمبرداری بود که همه گروه ساعت 5 صبح سر صحنه حاضر بودند. بازیگران گریم شده منتظر کارگردان بودند که موبایلش خاموش بود. دست آخر آقای برازنده (فیلمبردار) و برنامه ریز دنبال کارگردان تا پشت در خانه اش رفتند و فهمیدند دوباره ایشان خواب مانده است! همین موضوع باعث شد آقای سرتیپی فیلمبرداری را همان موقع تعطیل کند.

علی سرتیپی؛ تهیه کننده «جیب بر خیابان جنوبی» هم که چندان حاضر نبود در مورد این فیلم اظهارنظر کند پس از اظهارنظرهای اسعدی و زمانی گفت: طبق توافقی که قبل از شروع فیلمبرداری با کارگردان داشتم قرار بود طی 50 جلسه در 55 روز کار به پایان برسد، اما فیلمبرداری بیش از 2 ماه طول کشید. در میانه های فیلمبرداری مصطفی زمانی عنوان کرد که قصد دارد برای پروژه دیگری بعد از پایان این کار قرارداد ببندد. من هم موافقت کردم بعد از پایان مدت زمان تعیین شده در این پروژه بازی کند. به همین دلیل مصطفی زمانی با پروژه آقای ورزی قرارداد بست.

سرتیپی ادامه داد: چشم نورا هاشمی عفونت کرده بود و تا 10 روز نمیتوانست جلوی دوربین برود. فیلمبرداری هم بیش از زمان تعیین شده طول کشیده بود، در نهایت ترجیح دادم کار را تعطیل کنم تا در شرایط بهتری در فروردین ماه ادامه کار را فیلمبرداری کنیم». این تهیه کننده در خصوص شروع این پروژه گفت: «قرار بود فیلمبرداری این فیلم فروردین ماه از سرگرفته شود، اما اتفاقاتی که حین فیلمبرداری پروژه جدید مصطفی زمانی (برلین 7-) در آلمان رخ داد باعث شد کار آنها طولانی تر شود. ما هم ترجیح دادیم اتفاقی که برای پروژه «جیب بر خیابان جنوبی» رخ داده برای «برلین 7-» رخ ندهد. به همین دلیل تا پایان این کار صبر میکنیم.

توقف این پروژه ادامه داشت تا این که 20 خرداد فیلمبرداری «جیب بر خیابان جنوبی» از سر گرفته شد و اواخر هفته گذشته پس از حواشی فراوان فیلمبرداری این فیلم به پایان رسید.

 

 

 

درباره نویسنده :