جوایز انجمن بازیگران سینمای آمریکا و توجه به بازیگران غیرسفیدپوست

 

فیلم «اسپات‌لایت» جایزه اصلی انجمن بازیگران سینمای آمریکا را به دست آورد٬ اما اهدای جوایز به نامزدهای اقلیت نژادی مهمترین نکته این مراسم بود.


به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، این جوایز که به صرفا به بازیگران برگزیده سینما و تلویزیون اهدا می‌شود٬ امسال با توجه به انتقاد گسترده به غیبت غیرسفیدپوستان در میان نامزدهای جوایز اسکار٬ برخی از جوایز خود را به بازیگران با اقلیت نژادی و پیش‌زمینه مهاجر اهدا کرد. برای دومین سال پی‌درپی در میان نامزدهای چهار بخش بازیگری در اسکار هیچ نامزد غیر سفیدپوستی دیده نمی‌شود که با اعتراض بسیاری از چهره‌های سرشناس هالیوود مانند جورج کلونی و داستین هافمن رو‌به‌رو شده است.

 

در بیست و دومین دوره مراسم اهدای جوایز که شنبه شب در لس‌آنجلس برگزار شد٬ ادریس البا٬ بازیگر سیاه‌پوست بریتانیایی، دو جایزه برای نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی «لوتر» و فیلم «جانوران بدون سرزمین» به دست آورد. «اسپات‌لایت» جایزه اصلی را برای مجموعه بازیگرانش گرفت و لئوناردو دی‌کاپریو (از گور برگشته) و بری لارسون (اتاق) مانند گلدن گلوب جوایز بهترین بازیگران نقش اصلی را گرفتند.

 

ادریس البا (جانوران بدون سرزمین) و آلیسیا ویکاندر (دختر دانمارکی) هم برندگان جوایز بهترین بازیگران نقش مکمل شدند. فیلم «مد مکس؛ جاده خشم» هم برنده جایزه بهترین مجموعه بدلکاران شد. در بخش تلویزیون «نارنجی همان سیاه است»  برای مجموعه بازیگران برنده شد. اوزو ادوبا٬ بازیگر این سریال در بخش بهترین بازیگر زن سریال‌های کمدی جداگانه جایزه‌ای گرفت. در بخش دراما جایزه بهترین مجموعه بازیگران را «داون‌تاون ابی» به‌ دست آورد.

 

در بخش مینی‌سریال‌ها ادریس البا جایزه دومش در مراسم شب گذشته برای بازی در نقش کارآگاه «لوتر» گرفت و کوئین لطیفه هم برای بازی در سریال «بسی» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد. در بخش بهترین بازیگران سریال‌های دراما کوین اسپیسی برای دومین سال پیاپی جایزه بهترین بازیگر مرد برای سریال خانه پوشالی گرفت و ویولا دیویس در بخش زنان برای سریال «تبرئه از اتهام قتل» این جایزه را گرفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر