جوجو خرگوش برنده جایزه اصلی جشنواره تورنتو 2019

فیلم جوجو خرگوش تایکا وایتیتی

 

فیلم سینمایی «جوجو خرگوش» که در گونه کمدی سیاه با موضوع رهبر نازی‌ها ساخته شده است، مهم‌ترین جایزه جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۱۹ را کسب کرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «جوجو خرگوش» ساخته تایکا وایتیتی جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را کسب کرد تا این کمدی سیاه به عنوان یکی از بخت‌های اسکار امسال مطرح شود.



جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان، مهم‌ترین جایزه جشنواره غیررقابتی تورنتو است و سال‌های گذشته به فیلم‌های «کتاب سبز» و «لالا لند» رسیده بود که حضور موفقی را در اسکار تجربه کردند.



در «جوجو خرگوش» علاوه بر وایتیتی در نقش هیتلر، اسکارلت یوهانسون، سم راکول و ریبل ویلسون بازی کرده‌اند. داستان این فیلم درباره پسری ۱۰ ساله به نام جوجو بتزلر ملقب به خرگوش است؛ او دوستی خیالی برای خود دارد که نامش آدولف هیتلر است ...



وایتیتی پس از بردن این جایزه نوشت: «... امیدوارم که با ساخت این فیلم به خودمان یادآوری کنیم که هنوز ممکن است حتی در هرج و مرج مطلق با هم ارتباط برقرار کنیم.»



«داستان ازدواج» به کارگردانی نوا بومباک و «انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو از کره‌جنوبی که در رده‌های دوم و سوم جایزه فیلم برگزیده مردمی در جشنواره تورنتو قرار گرفتند. جایزه بهترین مستند جشنواره هم به «غار» ساخته فراس فیاض رسید. این مستند درباره یک پزشک حاضر در سوریه پس از جنگ است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر