نخل طلای کن کاملا قابل حدس، «خواب زمستانی» نخل طلا را برد (لیست کامل برندگان)

 نوری بیگله جیلان برنده نخل طلای کن

جایزة نخل طلای کن 2014 به فیلم خواب زمستانی ساختة کارگردان ترکیه‌ای نوری بیگله جیلان اهدا شد.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، شصت و هفتمین نخل طلای کن را کوئنیتن تارانتینو که اوما تورمن نیز او را همراهی می‌کرد به نوری بیگله جیلان تقدیم کرد که پس از بردن چند جایزه از جمله جایزه ویژه هیئت داوران، اولین نخل طلای خود را دریافت می‌کرد. جیلان پس از دریافت این جایزه که همواره به سیاسی بودن متهم است پیامی سیاسی فرستاد و جایزه‌اش را به جوانان هموطن‌که در مبارزه با اردوغان سال گذشته جان باختند تقدیم کرد.

 

جیلان یکی از محبوب‌ترین کارگردان‌های کن محسوب می‌شود. او اولین بار در سال 1995 با فیلم کوتاهی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه شرکت کرد و در اولین حضورش جایزه ویژه هیئت داوران را برای فاصله دریافت کرد و سال جاری هفتمین بار حضورش در کن را پشت سر گذاشت. خواب زمستانی که در سومین روز این دوره اکران شد از همان زمان شانس اول دریافت نخل طلا به شمار می‌رفت و اغلب منتقدان فیلم را سلیقه جدی کن می‌پنداشتند.

 

هیئت داوران جوایز را به نوعی تقسیم کردند و تمامی فیلم‌های محبوب منتقدان دست خالی از جشنواره بیرون نرفتند و هر یک جایزه‌ای را از آن خود کردند. فهرست بهترین‌های شصت و هفتمین دورة جشنواره فیلم کن عبارتند از:

 

بهترین فیلم: خواب زمستانی (نوری بیگله جیلان)

بهترین کارگردانی: بنت میلر (شکارچی روباه)

بهترین فیلمنامه: لویاتان (آندری زویاگینتسف)

جایزه ویژه هیئت داوران: زاویه دولان (مامی) و ژان لوک گدار (خداحافظی با زبان)

بهترین بازیگر زن: جولین مور (نقشه ستارگان)

بهترین بازیگر مرد : تیموتی اسپال (آقای ترنر)

دوربین طلای کن: Party Girl (ماري آماکوکلي، کلر برگر و ساموئل تيس)

 

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر