گزارش نشست «پسری با دوچرخه» ساخته داردین ها در کن


روز پنجم شصت و چهارمین جشنواره بین‎المللی فیلم کن – پس از باران روز گذشته هوا در شهر ساحل کن بهتر شده بود و امروز یکی از مهم‎ترین فیلم‎های این دوره به نمایش درآمد. فیلمی از برادران داردین که این جشنواره را به خوبی می‎شناسند و سبک منحصر به فردشان همواره قابل تحسین داوران این جشنواره قرار گرفته است. در این دوره آن‎ها با فیلم پسری با دوچرخه The Kid on the Bike در کن حضور یافته‎اند. در نشست پرسش و پاسخ این فیلم ژان پیر و لوک داردین، دنیس فرید تهیه‎کننده و دو بازیگر اصلی فیلم سسیل دو فرانس و توماس دورت نوجوان حاضر شدند.

 فیلم Le Gamin au Velo (پسری با دوچرخه) ساخته برادران داردین

در ابتدای این نشست ژان پیر داردین در مورد انتخاب بازیگران فیلم چنین پاسخ داد: «ما 150 کودک را برای نقش سیریل دیدیم. با توماس در همان روز اول برخورد داشتیم. او دقیقا پنجمین کودک بود. او قدرت خوبی را از خودش برای ما مجسم کرد. در نهایت به دو اسم رسیدیم که با ان‎ها تماس بگیریم که توماس توانست مثل یک بازیگر حرفه‎ای شخصیت باثباتی را خلق کند. ما پیش خودمان گفتیم این احتمالا سیریل ما است که حقیقتا هم بود.»

 

پس از ژان پیر برادرش لوک داردین در مورد ایفای نقش سسیل دو فرانس پاسخ داد: «در حقیقت سسیل دو فرانس یک ارائه درخشانی از نقشش داشت و توانست آن شخصیت روشنی از سامانتا ارائه دهد که این از اهمیت خاصی برخوردار بود زیرا باید مشخص می‎شد چرا سامانتا به کودک کمک می‎کند. هیچ توضیح روانشناسانه پیچیده‎ای در این مورد وجود ندارد.»

 

در ادامه سسیل دو فرانس پس از صحبت‎های کارگردانان در مورد سؤال یکی از خبرنگاران که کار کردن با یک بچه را چگونه می‎بیند چنین پاسخ داد: «برای من توماس یک بچه نیست. برای من توماس یک هم دانشکده‎ای یا یک همکار می‎باشد. او در صحنه یک فرد شاخص بود. او در هر پلانی همین‎طور است. وقتی من به سر تمرین می‎یامدم او همه چیز را بهتر از من دریافته بود. او کارش را از یک فضای خالی در فیلمنامه شروع می‎کرد و تک تک صحنه‎ها را جلو می‎رفت در حالی که من باید خودم را از شر همون اولی خلاص می‎کردم. ما واقعا در صحنه با هم برابر بودیم.»

 

مشروح کامل این نشست را می‎توانید از فایل صوتی که در زیر برای دانلود قرار گرفته است پیگیری نمایید.

 

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر