گزارش نشست مطبوعاتی «خانه‎ی بردباری» ساخته برتراند بونلو


روز ششم شصت و چهارمین جشنواره بین‎المللی فیلم کن – روز ششم میزبان دو فیلم پر سر و صدا بود اولی ساخته مالیک بود که گزارش آن هم به نظر مخاطبین آکادمی هنر رسید و پس از آن خانهی بردباری House of Tolerance با نام دیگر «خاطرات یک فاحشه» که قبل از برگزاری مراسم شانس بسیاری را برای ان قائل بودند و در محافل مختلفی از داستانش تمجید می‎شد. در نشست مطبوعاتی فیلم برتراند بونلو، خوزه دشایس فیلمبردار، هافسیا هرزی، آلیس بارنوله، جاسمینه ترینکا، نائومی لووسکی و هشت بازیگر زن اصلی دیگر فیلم در نشست حضور داشتند.

 برتراند بونلو کارگردان فیلم خاطرات یک فاحشه

در ابتدای این نشست بونلو در جواب یکی از خبرنگاران که از او پرسیده بود چگونه 13 بازیگر زن اصلی را انتخاب و با یکدیگر مچ کردید چنین پاسخ داد: «در تشکیل یک گروه اولین چیزی که مهم هست این است که افراد مناسب آن شرایط را داشته باشید. هر انتخاب مناسبات خاص خودش را می‎طلبد. من به بازیگران زنی احتیاج داشتم که شرایط آغاز قرن بیستم را طوری برای مخاطب تداعی کنند که مانند یک دسته گل تازه در عصر کنونی به نظر برسند. کستینگ این کار 9 ماه به طول انجامید. این مانند یک پازل برای ما بود.

 

پس از صحبت‎های بونلو، خوزه دشایس فیلمبرداردر مورد نورپردازی فیلم توضیح داد: «ما یک دستورالعمل مطمئن و آماده داشتیم. یک فاحشه، یک مکان منحصر به فرد و یک داستان تاریخی. نورپردازی درم مورد مکان دو خصوصیت را لازم داشت ابتدا رئالیستی و سپس شگفت‎آور شدن مکان. وقایع در این خانه به مثابه یک تئاتر باید به نظر می‎رسید.»

 

بازیگران فیلم خانه ای از تحمل

 

در ادامه نشست سلینه سالاته بازیگر فیلم در مورد کارگردانی بازیگرها چنین گفت: «برتراند واقعا کدهایی خوبی را به همه ماها داد. هر روز به مدت یک روز در کنار هم تمرین رقص آرایی می‎کردیم. او واقعا سر کار فوق العاده بود. ازت تشکر می کنم برتراند برای این‎که به ماها اطمینان کردی.»

 

مشروح کامل نشست را می‎توانید در فایل صوتی که در زیر قرار گرفته است پیگیری نمایید.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر