عبدالطیف کشیشه: شروع به تصویرسازی درباره فصل‌های تازه‌ای از این فیلم کردم.

 

Abdellatif Kechiche
 عبدالطیف کشیشه با دو تن از بازیگران زن فیلم خود اَدله اکزارکوپولوس و لیا سی داکس و همچنین تهیه کننده فیلم براهیم چیائو و وینسنت ماروال در این کنفرانس مطبوعاتی حضور یافتند.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر، سوالات زیادی هست که در کنفرانس مطبوعاتی که درباره فیلم آبی گرم ترین رنگ است از عبدالطیف کشیشه و تیم او پرسیده می‌شود.



عبدالطیف کشیشه درباره داستان هایی که به تصویر در آمده‌اند می‌گوید:
من بسیار تحت تاثیر این داستان قرار گرفتم. مواجه ای که زندگی شخصیت ها را از بالا به پایین می‌آورد و آن ها را وادار می‌کند تا برای این که بدانند که هستند به جست و جو بپردازند. کار ما با اقتباس از این داستان شروع شد. این داستان در سال  1990 با بافتی ستیزه جویانه اتفاق می‌افتد که ترجیح می‌دهم تمرکز توضیحاتم بیشتر بر روی رو در رویی با مشکلات زندگی مشترک و جدایی باشد.

عبدالطیف کشیشه درباره استفاده از نماهای بسته (کلوز آپ) می‌گوید:
در واقع کلوز آپ به شما اجازه تصویربرداری از حالات ظریف و دقیقی از چهره را می‌دهد که شما در زندگی واقعی نمی‌توانید همیشه شاهد آن باشید.

عبدالطیف کشیشه درباره شور صحنه های اروتیک و خصوصیات آن توضیح داد:
به تصویر کشیدن این هوسرانی‌ها در صحنه هایی که شخصیت ها مشغول غذا خوردن بودند بسیار سخت تر بود. حتی به تصویر کشیدن این هوسرانی‌ها در صحنه های مربوط به روابط جنسی نیز کار ساده ای نبود. شما همیشه به نوعی شاهد پیکره ای از بدن های مختلف، نور و صورت های زیبا بودید.

درباره کار با عبدالطیف کشیشه:
لیا سی داکس: او با راش های گوناگون و میلیون ها احتمال موجود، می‌تواند یک فیلم کاملا متفاوت بسازد. او سبک کاملا مختص به خود را در فیلم سازی دارد. در واقع او فیلم را در لحظه می‌سازد و چیزی که کار کردن با این کارگردان را جالب می‌کند فرایند ادامه دار آن است.
اَدله اکزارکوپولوس: او به سبک خود بدونِ کارگردان، فیلم را کارگردانی می‌کند زیرا هیچ وقت نمی‌توانی متوجه شوی که در هنگام بازی یا تمرین کی او فیلم را فیلمبرداری می‌کند.

عبدالطیف درباره یک احتمال می‌گوید:
من ایده های گوناگونی در سر دارم که می‌تواند در زندگی اَدل اتفاق بیفتد. در حال حاضر شروع به تصویرسازی درباره فصل های جدید فیلم کردم. نمی دانم که تا چقدر ممکن است به واقعیت تبدیل شود همه چیز در حد احتمال است اما از فکر کردن به آنها هیجان زده می‌شوم.


 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر