موفقیت «از گور برگشته» در جوایز امسال بفتا

 

فیلم «از گور برگشته» با درخشش لئوناردو دی کاپریو مهمترین جوایز فیلم بفتا که یکشنبه در لندن برگزار شد را نصیب خود کرد. از گور برگشته جایزه بهترین فیلم، دی کاپریو جایزه بهترین هنرپیشه و آلخاندرو ایناریتو جایزه بهترین کارگردان را دریافت کردند.

 

 

امانوئل لوبزکی هم با گرفتن جایزه بهترین فیلمبرداری برای این فیلم چهارمین بفتای خود را دریافت می کرد. او قبلا از جمله برای فیلم های «بردمن» و «جاذبه» همین جایزه را برده بود. این مراسم در خانه اوپرای رویال لندن به میزبانی استفان فرای برگزار شد. فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» چهار جایزه در زمینه گریم، تدوین، لباس و طراحی تولید را دریافت کرد.

 

بری لارسون به خاطر بازی در نقش یک مادر ربوده شده در فیلم «اتاق» (Room) جایزه بهترین هنرپیشه زن را برد. هر دو جایزه نقش مکمل به بریتانیایی ها رسید. کیت وینسلت ستاره فیلم «استیو جابز»، جایزه بهترین هنرپیشه نقش دوم زن را گرفت.  مارک رایلنس به خاطر ایفای نقش به عنوان مامور متولد بریتانیای شوروی در فیلم «پل جاسوس ها» برنده جایزه بهترین هنرپیشه نقش دوم مرد شد. اولین جایزه بفتای یکشنبه شب - فیلم برجسته بریتانیایی - نصیب «بروکلین» با بازیگری سائورسی رونان شد. فیلم سرگذشت یک زن ایرلندی جوان است که به نیویورک مهاجرت می کند.

 

جان بویگان هنرپیشه فیلم «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود» جایزه "ستاره درحال طلوع" را گرفت. این جایزه با رای عمومی اعطا می شود. جایزه بهترین فیلم مستند به «ایمی واینهاس» - خواننده ای که در سال ۲۰۱۱ درگذشت - رسید. امانوئل لوبزکی هم با گرفتن جایزه بهترین فیلمبرداری برای این فیلم چهارمین بفتای خود را دریافت می کرد. فیلم «بیگ شورت» درباره بحران مسکن اواخر دهه گذشته در آمریکا جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را گرفت. در مراسم امشب از درگذشتگان یک سال گذشته از جمله الن ریکمن،‌ مورین اوهارا، عمر شریف، دیود بوئی، ران مودی، فرانک فینلی، سعید جفری و سر کریستوفر لی تقدیر شد.

 

جایزه "فلوشیپ بفتا" به پاس یک عمر خدمات سینمایی به سیدنی پویتیه هنرپیشه کلاسیک هالیوود اعطا شد. این هنرپیشه سیاهپوست در بعضی از ماندگارترین آثار درباره روابط نژادی از جمله «درگرمای شب» و «حدس بزنید که برای شام می آید» ظاهر شده است. او در سال ۱۹۶۴ اولین هنرپیشه سیاهپوست بود که برنده اسکار شد. آقای پویتیه که تقریبا ۹۰ سال دارد جایزه اش را با پیامی ویدئویی از لس آنجلس پذیرفت.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر