وسترن میانبر میک در ونیز


شاید برای علاقمندان به سینما جای تعجب باشد که یک اثر وسترن در یک جشنواره معتبر اروپایی پذیرفته شود. در سال‎های اخیر کمتر به ذهن داریم در بخش رقابتی یک جشنواره معتبر اروپایی یک فیلم وسترن حضور داشته باشد. این هم به دلیل کم شدن تعداد این فیلم‎ها و بالطبع درجه کیفیت آن‎ها و هم سیاست‎های فستیوال‎های اروپایی است. اما در شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز وسترن میانبر میک Meek's Cutoff ساخته کلی ریچارد در بخش اصلی حضور دارد.


میانبر میک

 

کلی ریچارد از آن دست کارگردانان مستقل آمریکایی است که از جشنواره مستقل‎ها یعنی «ساندنس» نامی برای خود دست و پا کرد. او با فیلم رودی از ماری‎جوانا River of Grass در سال 1994 در جشنواره ساندنس درخشید و موجبات معرفی خود را فراهم کرد. روز گذشته فیلم میانبر میک از او در شصت و هفتمین دوره جشنواره ونیز اکران شد.

 

این فیلم براساس زندگی واقعی استفان میک با بازی بروس گرینوود در این نقش ساخته شده است. میک در روزگار غرب وحشی عهده دار چندین دلیجان و چندصد مسافر می‎شود تا آن‎ها را به محلی ام برساند اما مسافران را به بیابانی بی آب و علف گمراه می‎کند. به جز گرینوود، پول دانو، شرلی هندرسون و میشله ویلیامز ایفای نقش کرده‎اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر