هافمن:نسخه بارنی از شانس های اسکار 2011


نسخه بارنی Barney's Version یکی از سه فیلم آمریکایی حاضر در رقابت ونیز است. این فیلم را ریچارد جی لوئیس کاگردان سرشناس تلویزیونی به عنوان اولین محصول سینمایی خود کارگردانی کرده است. مایکل کانیوس این فیلم را بر اساس قصه کتاب پرفروشی به همین نام نوشته موروکای ریشلر نوشته است.

 

قصه فیلم درباره مردی دائم‌الخمر با نام بارنی چانوفسکی است. او که احساس می‌کند زندگی‌اش را بیهوده تلف کرده است، تصمیم‌ می‌گیرد کتابی درباره عمرتلف شده خود بنویسد و به جوانان هشدار ‌دهد که زندگی سالم و پرباری داشته باشند.

 


 

هافمن در فیلم نقش مرد دنیا دیده و عاقلی را بازی می‌کند که به کمک بارنی می‌آید تا بر ضعف خود غلبه کند و همزمان با ترک الکل، کتاب خود را نیز بنویسد.


هافمن درباره نقش خود می‌گوید: «بعضی وقت‌ها نقشی به بازیگر پیشنهاد می‌شود که نمی‌تواند در مقابل وسوسه بازی در آن مقاومت کند. فیلم نسخه بارنی یکی از همین فیلم‌هاست. چنین فیلم‌هایی به ندرت به آدم پیشنهاد می‌شود و من بلافاصله بازی در آن را قبول کردم. این فیلم در کارنامه هنری‌ام جای ویژه‌ای خواهد داشت.»

«نسخه بارنی» محصول مستقل جدید صنعت سینماست که «داستین هافمن» به موفقیت اسکاری آن در سال آینده میلادی امید زیادی دارد. هافمن قرار است در قسمت دوم «پاندای کونگ فویی» دوباره صدای خود را به کاراکتر استاد کهنه‌کار کونگ فوی قصه قرض بدهد.

در نسخه بارنی، پل گامانی در نقش بارنی، داستین هافمن، روزاموند پایک، بروس گرینوود و جیک هافمن ایفای نقش کرده اند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر