بازار بورس بر فراز گیشه آخرهفته آمریکای شمالی بی رمق ظاهر شد



در گیشه آخرهفته آمریکای شمالی وال استریت 2: پول هرگز از بین نمیرود Wall Street 2: Money never Sleeps  ساخته الیور استون توانست رقبای خود را برای صدرنشینی با فروش 19 میلیون دلاری کنار بزند. وال استریت 2 نخستین بار در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد. این فیلم دنباله‎ای بر اولین قسمت پر سر و صدای آن در سال 1987 می‎باشد که مایکل داگلاس برای ایفای نقش گوردون گکو توانست جایزه اسکار بهترین نقش اصلی مرد را از آن خود کند. جمله «حرص دلنشین است» گکو هم وارد گفت‎وگوهای روزمره شد.

 شیالبوف و مایکل داگلاس در wall street

 

در این قسمت گکو از زندان آزاد شده و فیلم درست بحران مالی غرب در سال 2008 را به تصویر کشیده است. گکو با اینکه به دلیل گذشت زمان معقول‎تر از گذشته رفتار می‎کند اما همچنان همان خصایص را دارد. او سعی دارد رابطه بهتری را با دخترش و نامزد او جِیک مور داشته باشد. مور یک تازه کار در بازار بورس است و سعی بر حمایت از مادرش به عنوان دلال معاملات ملکی دارد.

 

اولیور استون که همیشه جنجال آفرین بوده توانسته است حادترین موضوعات ینگه دنیا را به تصویر درآورد. او قسمت اول را به پدرش که کارمند وال استریت بود تقدیم کرد. این قسمت را هم موفق ارزیابی کرده است اما با حضور این همه ستاره و موضوعی جالب نتوانسته است تماشاگران زیادی را جذب کند. در این قسمت مایکل داگلاس، شیالبوف، کری مولیگان، سوزان ساراندون و جاش برولین ایفای نقش کرده‎اند.

 

فیلم تازه اکران شده حماسه نگهبانان: جغدهای گاهوول Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole ساخته زاک اشنایدر هم شروع درخشانی نداشت و با 16.3 میلیون دلار بالاتر از فیلم شهر The Town ساخته بن افلک ایستاد. اشنایدر که با 300 و شبگردها سبک سینمای کاملا استودیویی را امتحان کرده بود برای این انیمیشن اقتباسی نظرها را جلب نکرد. حماسه نگهبانان سری کتاب‎هایی نوشته کاترین لاسکی است که در رده بندی بهترین سری کتاب‎های نیویورک تایمز قرار دارد.

 

 

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole

در داستان این انیمیشن سه بعدی سورن از جغدهای جوان پس از شنیدن داستان‎هایی که پدرش از  ماجراجویی  و داستان‎های مختلف نگهبانان مخصوص می‎گوید تصمیم می‎گیرد تا به هر شکل ممکن یکی از نگهبانان ویژه‎ی گنجینه شود. او  برای انتخاب شدن از بین دیگر جغدها برای تمرین و مبارزه به جزیره گاهوول می‎رود. در گاهوول جغد رئیس آن‎ها را برای مبارزه با حاکمی ستمکار که در پی تصاحب گنجینه ارزشمند گاهوول است آماده می‎کند.

  

در این انیمیشن ابی کورنیش، امیلی دِ راوین، جفری راش، هلن میرن و هوگو ویوینگ صدا پیشگی کرده‎اند. پس از فیلم شهر در رده چهارم فیلم تازه اکران شده دیگری با نام دوباره تو You Again با فروش 8.3 میلیون دلاری قرار گرفت.

 

 

دوباره تو از سری فیلم‎های خانوادگی است که اندی فیکمن در چند سال اخیر ارائه داده است. در این کمدی خانوادگی مارنی و خانواده اش در تدارک یک جشن عروسی برای پسرشان هستند. اما هنگامی که نامزد برادرشان را می‎بینند، دختر خانواده متوجه می‎شود این دخترکی است که در دوران دبیرستان مرتب او را دست می‎انداخته و اذیت می‎کرده است. حال اختلافات قدیمی برای ان‎ها تازه‎ می‎شود.

  

در دوباره تو کریستین بل، جیمی لی کورتیز، سیگورنی ویور و اودت یوستمن ایفای نقش کرده‎اند. فیلم آغاز ساخته کریستوفر نولان پس از 11 هفته در این افتتاحیه به رتبه دهم رفت و جمع فروشش در کل جهان 770 میلیون دلار رساند.

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر