گیشه آمریکای شمالی همچنان در تسخیر فیس بوک


شبکه اجتماعی The Social Network تازه‎ترین اثر دیوید فینچر کارگردان صاحب سبک آمریکایی در دومین آخر هفته فروش خود هم توانست در صدر قرار گیرد. کلمبیا پیکچرز برای این فیلم 50 میلیون دلار خرج کرده است که در این 10 روز با فروش در آمریکای شمالی 46میلیون دلار از آن را برگردانده است.

 

شبکه اجتماعی 

 

داستان این فیلم بسیار جذاب است و به سیر تکامل سایت Facebook خواهد پرداخت. این فیلم به داستان مارک زوکربرگ و هم‎اتاقیش در خوابگاه دانشگاه هاروارد می‎پردازد که چگونه با کمک یکدیگر، دست به ساخت شبکه اجتماعی زدند که هم اکنون 200 میلیون عضو دارد. فیلمنامه این فیلم را آرون سورکین نوشته است و ستارگانی چون جاستین تیمبرلیک، اندرو گارفیلد جسی آیزنبرگ و رشیدا جونز در آن ایفای نقش می‎کنند.

 

 

فیلم تازه اکران شده زندگی همانطور که میدانیم Life as We Know It ساخته گرگ برلانتی با فروش 14.6 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت. کمپانی برادران وارنر برای این فیلم 38 میلیون دلار هزینه کرده است و پیش بینیشان فروش بیشتر برای کمدی مذکور بود.

 

فیلم Life as We Know It


داستان فیلم حول زندگی یک زن و مرد می گردد که هیچ‎گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند. ناگهان با فوت دو دوست نزدیکشان زندگی آنها نیز زیر و رو می‎شود، زیرا وصیت دو متوفی مبنی بر این است که این زن و مرد حزانت تنها فرزند آنها را بعد از فوت تقبل کنند. کاترین هیگل، جاش دامل، جاش لوکاس و کریستینا هندریک در این کمدی ایفای نقش کرده‎اند.

 

فیلم دبیرخانه Secretariat که چهارمین دوره جشنواره فیلم ابوظبی را افتتاح کرده بود در این هفته اکران شد و در سه روز فروش افتتاحیه خود 12.6 میلیون دلار فروخت و در رده سوم پرفروش‎های آخر هفته قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی راندال والاس و محصول بوئنو ویستا می‎باشد که 35 میلیون دلار خرج برداشته است.

 

در داستان این فیلم پنی چنری به ویرجینیا می‎رود تا یک مجتمع پرورش و نگه داری اسب که متعلق به پدرش است را اداره کند. کار و کسبی که در آستانه‎ی تعطیلی می‎باشد و مدت‎ها است که هیچ کدام از اسب‎ها نتوانسته‎اند قهرمان شوند. در این بین پنی با یک مربی کهنه کار به نام لوسین لاورین آشنا شده و از همین طریق موفق می‎شوند تا چند اسب را برای قهرمانی آماده کنند. در این بین یک اسب فوق العاده را آماده می‎کنند که ارزشی میلیون دلاری پیدا می‎کند و می‎تواند عنوان قهرمانی را برای پنی و مربی کسب کند. دایان لین و جان مالکوویچ در این درام ورزشی ایفای نقش کرده اند.

 

فیلم‎های زیادی در این هفته اکران شدند و پنج عدد از این فیلم‎ها به جمع 10 فیلم پرفروش پیوستند. فیلم روح مرا بگیر My Soul to Take به کارگردانی وس کریون خالق سری کابوس در خیابان الم با فروش 6.9 میلیون دلاری پس از انیمیشن زاک اشنایدر در رده پنجم قرار گرفت.

 

در داستان این فیلم شهر ریورتون شهری کوچک و همیشه آرام است تا این‎که یک قاتل سریالی در این شهر شروع به قتل عام می‎کند و در نهایت قاتل کشته می‎شود اما در هنگام مرگ قسم می‎خورد که دوباره باز خواهد گشت. اکنون پس از 16 سال دوباره قتل‎ها آغاز می‎شود و به همان شیوه‎ی گذشته است. در شب مرگ قاتل، هفت نوزاد به دنیا می آیند و اکنون مردم فکر می‎کنند که روح قاتل در یکی از آنها که اکنون 16 ساله هستند رسوخ کرده است. در این بین یک نفر جواب این قتل ها را می‎داند یکی از آن هفت نفر به نام آدام هلر کسی که هر شب کابوس قتل‎ها را می‎بیند، اما خودش مطمئن نیست که آیا او قتل‎ها را می بیند یا آنکه روح قاتل او را شب‎ها وادار به کشتن می‎کند.

 

می‎توان فیلم جدید کریون 71 ساله را با سری کابوس در خیابان الم یا سری من میدانم تابستان گذشته چه اتفاقی افتاد مقایسه کرد. در این فیلم ترسناک هنری لی هاپر، دنزل ویتاکر و مکس تریوت ایفای نقش کرده‎اند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر