پوستی که درآن زندگی می‎کنم (The Skin I Live In Images) ساخته پدرو آلمادوار در کن

پوستی که در آن زندگی می کنم ساخته پدرو آلمادوار - فیلم The Skin I Live In Images

پدرو آلمادوار کارگردان شهیر اسپانیایی که شاید بتوان او را پس از لوئیس بونوئل بهترین کارگردان تاریخ سینمای اسپانیا لقب داد، برای بار چهارم پای به جشنواره کن و این بار شصت و چهارمین دوره آن نهاده است. آلمادوار در سه بار قبل با اینکه جوایز متعددی از جمله بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیئت داوران برای همه چیز در مورد مادرم All About My Mother و جایزه بهترین فیلمنامه برای Volver را می‎توان نام برد اما هیچ‎گاه نتوانسته است نخل طلای کن را به خانه ببرد. او که برای فیلم زنان در آستانه فروپاشی عصبی Women on the Verge of a Nervous Breakdown شیر طلایی ونیز و برای شاهکاری چون با او حرف بزن Talk to Her اغلب جوایز از جمله اسکار را برده است به عنوان یکی از شانس‎های اصلی نخل طلا محسوب می‎شود.

پوستی که درآن زندگی میکنم داستانی هراس انگیز و اقتباس از رمان موش نوشته تیری جانکوئت است که در آن زنی پس از تصادفی هولناک و آتش سوزی اتومبیلش امیدی به زندگی ندارد تا این‎که دکتر لگارد وارد داستان می‎شود. لگارد جراح پلاستیکی است که در فکر انتقام افرادی است که به دخترش تجاوز کرده‎اند.

در تازه‎ترین اثر آلمادوار؛ آنتونیو باندراس، النا بانایا، ماریسا پدره، خوزه لوئیس گومز و ترسا مانرسا ایفای نقش کرده‎اند. باندراس پس از 20 سال بار دیگر با  آلمادوار همکاری می‎کند.

120 دقیقه

نام دیگر فیلم: La piel que habito

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر