عبدالطیف کشیشه می‌گوید قصد دارد نخل طلایش را به حراج بگذارد


عبداللطیف کشیشه کارگردان فرانسوی اعلام کرده است که برای این که بتواند هزینه‌های فیلم جدیدش را تامین کند، تصمیم گرفته است که تا نخل طلایی را که از جشنواره فیلم کن دریافت کرده است به فروش بگذارد.

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت سینمای اروپا، عبدالطیف کشیشه که سال ۲۰۱۳ برای فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ‌هاست» نخل  طلای جشنواره فیلم کن را دریافت کرد، قصد دارد نخل طلایش را به حراج بگذارد تا بتواند فیلم بعدی‌اش را کامل کند. 

علاوه بر نخل طلا این کارگردان قصد دارد تا چند تابلوی رنگ روغن را که در فیلم قبلی‌اش به عنوان آکسسوار حضور داشتند نیز به فروش برساند. «مکتوب است، مکتوب است» فیلم جدید این کارگردان است که به دلیل مشکلات مالی پس‌ از تولید متوقف مانده است.


این فیلم با نقش‌آفرینی بازیگران تازه کار فرانسوی ساخته شده و درباره یک فیلمنامه‌نویس جوان به نام امین است که برای تعطیلات تابستانی راهی خانه‌اش در منطقه مدیترانه می‌شود.   این کارگردان در بیانیه‌ای در این باره گفته است که برای جمع‌آوری هزینه مورد نیاز برای تکمیل فیلم جدیدش برخی از اشیای مربوط به آثار سینمایی قبلی خود را حراج می‌کند.


اعلام نشده است که این فیلم به چه میزان بودجه برای رسیدن به مرحله نهایی نیاز دارد. کشیشه اگر نخل طلایش را بفروشد، اولین کارگردان برنده‌ی نخل طلا است که جایزه‌ی معتبرش را حراج کرده و از دست داده است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر