اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

ترکیه نماینده قدرتمندی را برای اسکار غیر انگلیسی زبان انتخاب کرد؛ درخت گلابی وحشی

درخت گلابی وحشی نوری بیلگه جیلان

 

ترکیه با انتخاب «درخت گلابی وحشی» اعلام کرد این فیلم را به عنوان نماینده سینمای این کشور به بخش اسکار خارجی زبان می‌فرستد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلمی از نوری بیلگه جیلان به عنوان نماینده سینمای ترکیه به اسکار خارجی زبان می‌رود.



داستان فیلم «درخت گلابی وحشی» درباره یک نویسنده جوان است که تلاش دارد پول لازم برای انتشار یک رمان را به دست بیاورد. سینان که به‌سختی پولی برای انتشار کتابش فراهم کرده به دهکده زادگاهش برمی‌گردد، اما در دهکده با قرض‌های پدرش مواجه می‌شود.



ترکیه دیروز جمعه این فیلم را برای بخش فیلم خارجی زبان دوره ۹۱ اسکار معرفی کرد.



«درخت گلابی وحشی» که نخستین بار در بخش رقابتی جشنواره کن امسال دیده شد، اولین فیلم این کارگردان نامدار است که برای اسکار معرفی می‌شود.



از این فیلم به عنوان فیلمی محکم و آرام از ترکیه امروز یاد شده است. فیلمنامه «درخت گلابی وحشی» نیز توسط کارگردان نوشته شده است.



نوری بیلگه جیلان در سطح بین‌المللی جایگاه خوبی کسب کرده و برنده نخل طلای کن برای «خواب زمستانی» در سال ۲۰۱۴ شده و جایزه بهترین کارگردان کن را نیز برای «سه میمون» ‌در سال ۲۰۰۸ کسب کرده و جایزه بزرگ هیات داوری را نیز برای «دوردست» در سال ۲۰۰۲ گرفته است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما